خبرگزاری کار ایران

انتقال لوکیشن تکمیل و دکل 93 فتح به موقعیت C چاه 147 رگ سفید

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۵۷۶

با گذشت شانزده روز از عملیات مهار فوران چاه 147 رگ سفید، نخستین لوکیشن تکمیل و دکل 93 فتح به موقعیت C انتقال یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در شانزدهمین روز فوران چاه 147 رگ سفید، کار احداث موقعیت c حفاری برای مهار فوران این چاه از کف به اتمام رسید و آن گونه که پیش بینی شده بود در روز هفدهم دکل حفاری 93 فتح به این موقعیت منتقل شد.

در این موقعیت یک حلقه چاه عمودی برای مهار چاه از عمق Bottom Kill حفاری می گردد که در صورت عدم توفیق در عملیات مهار از سطح به عنوان گزینه دوم برای مهار چاه از عمق عمل خواهد کرد.

در نشستی که با عالی پور مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در محل فرماندهی عملیات مهار چاه برگزار شد، مقرر گردید نخستین محموله دکل 93 فتح شرکت ملی حفاری ایران به موقعیت C ارسال شود که توسط شرکت ملی حفاری ایران عملیات جا به جایی دکل آغاز شد.

با استقرار کامل این دکل، عملیات حفاری با هدف رسیدن به عمق 2400 متری و کنترل فوران چاه 147 رگ سفید در صورت عدم توفیق در مهار از سطح، آغاز می شود. احداث موقعیت چاه a نیز برای مهار فوران چاه 147 رگ سفید در مراحل پایانی قرار دارد و دکل 94 فتح شرکت ملی حفاری ایران نیز به این موقعیت اعزام خواهد شد.

احداث این لوکیشن ها در ساختار سنگی رگ سفید به طور معمول بیش از شش ماه و بعضا تا هشت ماه به طول می انجامد اما این بار با تمهیدات ویژه و مدیریت جهادی، ظرف دو هفته به اتمام رسیده است که در نوع خود بی سابقه است.

برای آغاز عملیات مهار چاه 147 رگ سفید از سطح نیز یک گام بلند دیگر باقی مانده و آن خارج سازی آخرین بقایای دکل سوخته 95 فتح از دهانه چاه است. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در نشست مقرر گردید ادامه کار پاکسازی محوطه چاه 147 پس از تسطیح و ایمن سازی محوطه توسط ماشین آلات راه سازی مدیریت ترابری و پشتیبانی تولید، از سر گرفته شود. با این وجود دو دستگاه از مخازن موجود در فاصله بسیار نزدیک به آتش، توسط مهارگران و با استفاده ار بلدوزرهای مدیریت ترابری از محوطه خارج شد.

آسفالت جاده های دسترسی به چاه 147 و موقعیت c، شن ریزی و مخلوط ریزی تمام جاده های منطقه و ایمن سازی خطوط انتقال آب از دیگر تصمیمات نشست بود.

 عالی پور در نشست اظهار داشت: بار دیگر رعایت مقررات ایمنی را توسط همه عوامل حاضر در منطقه مورد تاکید قرار داد و اعلام کرد تمامی نیروها از همه شرکت های حاضر در عملیات تحت فرماندهی مدیریت امور فنی اقدام می کنند.

وی با تحسین همدلی و صمیمیت مدیران شرکت های مناطق نفت خیز جنوب و ملی حفاری گفت: مقدمات این عملیات با توکل به خدا و همدلی و دل سوزی نیروهای عمل کننده با سرعت و شتاب کم نظیری پیش رفته است و انشاءالله در ادامه تا پایان کار نیز این همدلی و هماهنگی استمرار خواهد داشت.

عالی پور از محل احداث موقعیت های حفاری C و A عملیات ایمن سازی استخر 130 هزار بشکه ای، احداث استخر 70 هزار بشکه ای، محوطه چاه 147 و چیدمان پمپ ها و ادوات آتش نشانی بازدید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز