خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی:

در حوزه پدافند غیرعامل نیازمند الزام های قانونی و دستورالعمل های مرتبط هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۲۷۲

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: برای تبیین نقش شرکت ملی صنایع پتروشیمی و وظایف شرکت های پتروشیمی در حوزه پدافند غیرعامل نیازمند الزام های قانونی و دستورالعمل های مرتبط هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سید امید شهیدی نیا فرمانده ارشد HSE، پدافند غیرعامل ومدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در مورد اقدام های پدافند غیرعامل در حوزه صنعت پتروشیمی، گفت: برای مصون سازی صنعت پتروشیمی در مقابل تهدیدات نیاز داریم تا محیط های آسیب پذیر شناسایی شده و برای آمادگی در برابر تهدید عملیات‌هایی طراحی شود؛ به همین منظور بر اساس نیاز منطقه مانورهای دورمیزی بصورت مداوم در منطقه ویژه اقتصادی برگزار شده است. همچنین با برگزاری دوره‌های توانمندسازی توانستیم به درک مشترکی از مفهوم پدافند غیرعامل برسیم امیدوارم با استمرار این اقدامات در منطقه خطر پذیر ویژه اقتصادی پتروشیمی، فرایند تولید با امنیت ادامه داشته باشد.

وی در مورد رابطه فرهنگ سازی آمادگی و مصونیت در مقابل حوادثی مثل آتش‌سوزی گفت: اثرات پدافند غیرعامل در حوزه مقابله با آتش‌سوزی نیز نمود پیدا می‌کند و توجه به مقوله پدافند غیرعامل و HSE توانسته جهش و جنبش جدیدی در راستای مقابله با حوادث در منطقه ایجاد کند و خوشبختانه فصل گرمای سال جاری را بدون خطر آتش‌سوزی و آسیب پشت سر گذاشتیم. البته توجه به دستورالعمل‌های HSE در شرکت های پتروشیمی ضریب اطمینانی برای جلوگیری از حوادث ایجاد کرده است.

وی در مورد نقش شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان ناظر بر فرایندHSE  گفت: بعد از خصوصی سازی نقش شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان ناظر پررنگ شد و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به عنوان نماینده شرکت ملی صنایع پتروشیمی در منطقه تلاش می‌کند تا ضمن برقراری ارتباط با شرکت های پتروشیمی بر روند فعالیت ها از طریق دریافت گزارش‌های ادواری نظارت داشته باشد. می خواهیم مطمئن شویم که شرکت ها در جهت تامین اهداف پدافند غیرعامل اقدام و حرکت می‌کنند.

شهیدی نیا در پایان خاطر نشان کرد: بین شرکت های صنعت پتروشیمی ارتباطی فراتر از دستور و قانون وجود دارد و با توجه به حساسیت های این صنعت، شرکت ها برای رسیدن به درک مشترک از پدافند غیرعامل و HSE با هم همکاری می‌کنند اما برای تبیین نقش شرکت ملی صنایع پتروشیمی و وظایف شرکت های پتروشیمی نیازمند دستورالعمل های اجرایی و الزام های قانونی هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز