خبرگزاری کار ایران

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۴۷۶۵۹۷

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان از برگزاری بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان در مرداد ماه امسال داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان؛ ناصر چنانی در این باره اظهار کرد: بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان با هدف خلق تجربه‎ های نوین در عرصه هنرهای نمایشی، حمایت از تولید و اجرای آثار فاخر نمایشی و بهره‎برداری از فعالیت‎ یکساله هنرمندان تئاتر استان  برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این دوره از جشنواره از چهارم مرداد ماه در اهواز آغاز به کار خواهد کرد، افزود: بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان به مدت چهار روز با حضور گروه های نمایشی برتر و اجرای آثار منتخب فعال خواهد بود.

١٥ تیر ماه آخرین مهلت ارسال آثار

چنانی با اشاره به اتخاذ تمهیدات لازم برای برگزاری این جشنواره، اذعان داشت: پس از تشکیل شورای سیاست‎ گذاری، فراخوان این دوره از جشنواره منتشر و در اختیار هنرمندان تئاتر قرار گرفت که براساس این فراخوان علاقه مندان به شرکت در بیست و نهمین جشنواره تئاتر خوزستان می توانند تا پانزدهم تیرماه امسال نسبت به ارسال آثار و مدارک خود به دبیرخانه جشنواره اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بازبینی آثار متقاضی شرکت در جشنواره در ٢ مرحله انجام می شود؛ خاطر نشان کرد: در مرحله اول، فیلم آثار متقاضی بر روی لوح فشرده و در مرحله دوم به صورت زنده بازبینی می شوند و در نهایت نتایج بازبینی در ٢٥ تیرماه امسال اعلام خواهد شد.

 دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان خوزستان به برخی از شرایط شرکت گروه های تئاتر در این جشنواره اشاره کرد و اذعان داشت: در جشنواره تئاتر امسال، نمایش‎هایی که در راستای ترویج شعار سال، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تولید شوند و از بسترهای تاریخی، ادبی، اقتصادی، سیاسی، آداب و رسوم و سنت ‎های منطقه و استان خوزستان بهره ببرند، در اولویت خواهند بود.

اجرای عمومی آثار از الزامات شرکت در جشنواره تئاتر

چنانی اجرای عمومی آثار نمایشی را از الزامات حضور در این جشنواره عنوان کرد و اظهار داشت: گروه ‎هایی که حد فاصل زمانی پس از اتمام جشنواره در سال ٩٥ تا دو هفته قبل از برگزاری جشنواره آثار خود را تولید کرده و حداقل ٥ اجرای عمومی در شهرستان خود داشته ‎اند، می ‎توانند متقاضی حضور در این جشنواره باشند.

وی با بیان اینکه جشنواره صرفا پذیرای آثار مبتنی بر نمایشنامه­‎های ایرانی خواهد بود، اضافه کرد: البته براساس تبصره ای، متون اقتباسی ( آداپته شده ایرانی ) می ‎توانند با ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر در جشنواره شرکت کنند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز