خبرگزاری کار ایران

اعطای جایزه ویژه دهمین جشنواره بین‎المللی ملینیوم بلژیک به فیلم‌ساز خوزستانی

asdasd
کد خبر : ۴۷۶۱۰۰

در دهمین دوره‌ی جشنواره فیلم ملینیوم بلژیک که پنج‎شنبه ( ١٧ فروردین‎ماه) در شهر بروکسل به کار خود پایان داد، محمود رحمانی فیلم‌ساز خوزستانی موفق شد با فیلم مسافران جایزه ویژه هیئت‌داوران این رویداد را از آن خود کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، فیلم مستند سینمایی «مسافران» با زمان ٨٧ دقیقه، فیلمی تجربی است که در یک اتومبیل فیلم‌برداری شده است؛ در این فیلم تجربی که عنصر فیلم‌بردار از این فیلم حذف شده به مسافرانی پرداخته می‎شود که در یک ساختار محدود مکانی درباره بیم‎ها، امیدها و آرزوهایشان بی‎واسطه برای کارگردان راننده حرف می‎زنند.

در مراسم افتتاحیه فیلم مسافران که در سالن سینمای بزرگ شهر اکتورز استودیو به نمایش درآمد، "زلاتینا رسوا" دبیر جشنواره، پیش از نمایش فیلم، درباره مسافران و دیگر آثار این فیلم‌ساز مستقل چند دقیقه‎ای با مخاطبان صحبت کرد.

وی «مسافران» را پس از «ملف گند» - دیگر فیلم محمود رحمانی که در کنار «مادرم بلوط» که در سال‎های گذشته در کشور بلژیک به نمایش درآمده بودند، هیجان‌انگیز توصیف کرد و معتقد بود شباهت نداشتن فیلم‎های محمود به همدیگر باعث شده است که همیشه منتظر فیلم‎های جدید با ساختارهای تازه از او باشیم.

 دبیر جشنواره ملینیوم اظهار امیدواری کرد بتواند در سال آینده مروری بر آثار این فیلم‌ساز ایرانی را در دوره بعدی جشنواره بگنجاند.

پخش بین‎المللی فیلم «مسافران» بر عهده شرکت فرانسوی نوری پیکچرز است. در عنوان جایزه جشنواره ملینیوم به فیلم «مسافران» این‎گونه بیان شده است: «بیش از چند سال است که جشنواره ملینیوم برترین و متفاوت‎ترین آثار مستند جهان را نمایش می‎دهد که در این دوره از جشنواره بین‎المللی ملینیوم و از بین ٧٥ فیلم ملی و بین‎المللی که در بخش رقابتی حضور داشتند، جایزه ویژه هیئت‌داوران و نشان جشنواره را متعلق به مسافران، که یادآور فیلم‌ساز خلاق و مستقل این دوره از جشنواره ملینیوم شده است به کارگردان فیلم مسافران محمود رحمانی اهدا نماید.

فیلم مسافران پنجمین ساخته محمود رحمانی پس از فیلم‎های مستند نفت سفید، مدار صفر درجه، ملف گند (بلندترین پلان سکانس تاریخ سینمای مستند ایران) و مادرم بلوط است. 

سایر عوامل این فیلم نیز عبارتند از: فرید دغاغله (تدوین)، بهشاد مطیعی (صدابردار)، آرش اسحاقی (صداگذار)، بلال طاهری و هادی خواجوی ( دستیاران کارگردان)، کتایون شهابی و محمود رحمانی( تهیه‎کنندگان).

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز