خبرگزاری کار ایران

توسط اداره کل استاندارد خوزستان صورت پذیرفت؛

برگزاری دوره مبانی و فقهی کشتار طیور

مدیرکل استاندارد استان خوزستان گفت: باتوجه به اینکه جمعیت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیونی مسلمانان جهان تقاضای زیادی را برای غذاهایی که با رعایت اصول اسلامی تهیه شده باشد را شکل داده اند، بدیهی است که کشور ایران با توجه به ظرفیت بالا و تنوع غذایی کم نظیر خود می تواند سهم قابل توجهی از این بازار را کسب نماید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، رضا دهدشتی زاده گفت: به دلیل ارتقاء سطح اطمینان از تحقق احکام نورانی اسلام برای تأمین مواد غذایی حلال در جامعه اسلامی و رعایت چارچوب دستورالعمل صدور، تجدید، تعلیق، رفع تعلیق و ابطال کاربرد نشان حلال، باید پروانه کاربرد نشان حلال به واحدهای تولیدی اختصاص داده شود.

وی افزود: تولید کنندگان به لحاظ شرعی موظف به رعایت استاندارد هستند و نظارت براجرای صحیح دستورالعمل های مربوط به کشتارگاه ها در هر واحد، برعهده ی مسئولین کنترل کیفیت تائید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد می باشد، به این منظور دوره آموزشی "مبانی فنی و فقهی کشتار طیور" با همکاری مرکز آموزشی همکار کامیاران پردازش و توسط حجت الاسلام دغاغله نماینده ولایت فقیه در سازمان جهادکشاورزی خوزستان برای تعدادی ازمسئولین فنی کشتارگاه طیور خوزستان برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: موضوعات این دوره شامل، تعریف غذای حلال، ویژگی های غذا در اسلام، غذا در قرآن، غذا در روایات، استاندارد غذای حلال، دستورالعمل صدور تجدید، تعلیق، رفع تعلیق و ابطال پروانه کاربرد نشان حلال و ... می باشد.

دهدشتی زاده در انتها گفت: با توجه به اینکه سازمان ملی استاندارد مرجع ذی صلاح و قانونی در رابطه با اجرای این استاندارد می باشد، امید است با نظارت بر کل فرآیند انجام الزامات این استاندارد و تلاش برای نهادینه کردن آن، فرصت رشد و شکوفایی صنایع غذایی کشور فراهم آید.

 

کد خبر : ۴۳۹۴۰۷