خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سابق بهداری خوزستان اعلام کرد؛

انتشار کتاب مدیران بهداشت و درمان جنگ

مدیرعامل سابق سازمان بهداری و بهزیستی خوزستان گفت: کتاب مدیران بهداشت و درمان جنگ در حال تحریر بوده و منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وب دا، پرویز وزیریان صبح امروز با حضور در دانشکده علوم پزشکی آبادان، اظهار کرد: هدف از تدوین این کتاب، انتشار نکات مدیریتی بهداشت و درمان در سال‌های دفاع مقدس است.

وی در همین خصوص اضافه کرد: این کتاب در واقع محلی برای جمع‌آوری حماسه بهداشتی و درمانی در جنگ است و نقش پرسنل عرصه سلامت را در این روزها نشان می‌دهد.

مدیرعامل سابق سازمان بهداری و بهزیستی خوزستان با اشاره به اینکه، موضوع کتاب یادشده به مرجعی برای آیندگان در روزهای بحران احتمالی تبدیل خواهد شد، افزود: جنگ ۸ ساله ما تنها جنگی در دنیا بود که حتی یک مورد ابتلا به کزاز را در خود ندید.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه منطقه از آمادگی کانونی برای همه‌گیری بیماری‌ها در سال‌های دفاع مقدس برخوردار بود، اما حتی یک مورد اپیدمی بیماری دیده نشد و به عنوان مثال؛ آمار بیماری مالاریا هر سال کمتر از سال‌های قبل می‌شد.

وزیریان تصریح کرد: در روزهای جنگ نه تنها در بهداشت موفق بودیم بلکه در درمان نیز شاخص و رکورد از خود برجای گذاشتیم و مدت زمان انتقال مجروحان از جبهه تا بیمارستان‌های بزرگ و مطرح کشور حداکثر ۸ ساعت بود.

وی افزود: در روزهای جنگ، مراکز درمانی طوری محافظت شدند که حداقل تخریب متوجه آنان شد.

شایان ذکر است دکتر وزیریان از سال ۵۸ مدیرعامل بهداری خوزستان بود و تا سال ۶۴ در این سمت حضور داشت.

 

کد خبر : ۴۳۶۴۸۳