خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان:

مسابقه جهانی برنامه نویسی سلامت در آبادان برگزار می‌شود

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: اولین ماراتن برنامه‌نویسی موبایل سلامت در خاورمیانه تحت نام «Hacka Health» در دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آبادان، علیرضا آموزنده ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: اولین ماراتن برنامه‌نویسی موبایل سلامت در خاورمیانه تحت نام  «Hacka Health» در دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار می‌شود.

وی افزود: برای داشتن آمار و کنترل برای ارائه خدمات مناسب در حوزه سلامت سالانه تعداد زیادی افراد درگیر کاغذبازی‌های اداری می‌شوند و مقدار زیادی از توان‌ بخش سلامت صرف این موارد می‌شود. با توجه به وجود ظرفیت‌های نرم‌افزاری بالا در کشورمان تصمیم گرفتیم از این ظرفیت بومی در حل مشکلات موجود بهره ببریم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه با نرم‌افزاری کردن کار سرعت ارائه خدمات در بسیاری از حوزه‌های بهداشتی تا میزان بسیار زیادی افزایش می یابد، عنوان کرد: در موضوع سلامت و بهداشت با مشکلاتی مواجه هستیم که می‌توان با استفاده از نرم‌افزار این مشکلات را تا حد زیادی کم کرد و در جهت تسهیل خدمات گام بلندی برداشت.

آموزنده با اشاره به اینکه متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت «hackahealth.ir» نام‌نویسی کنند، اضافه کرد: 20 تیم 3 تا 4 نفره برای شرکت در این ماراتن انتخاب می‌شوند. این همایش از 29 تا 31 تیرماه امسال برگزار می‌شود و مهلت نام‌نویسی تا سه روز قبل از آغاز همایش است.

رئیس اولین ماراتن برنامه‌نویسی موبایل در حوزه سلامت کشور توضیح داد: افراد حاضر در این مراسم در 10 چالش موجود به برنامه‌نویسی خواهند پرداخت که دیابت، فشارخون، کودک سالم، مراقبت‌های پیش از بارداری، هنگام بارداری و پس از بارداری، مراقبت‌های سالمندی و میان‌سالی و بیماری‌های واگیردار و غیر واگیردار را شامل می‌شود.

وی در خصوص جوایز شرکت کنندگان اظهار کرد: به برنده اول 20 میلیون، برنده دوم 10 میلیون و برنده سوم 5 میلیون تومان جایزه تعلق می‌گیرد.

آموزنده در پایان تاکید کرد: در مراسم اختتامیه یک خبر بسیار خوب و غافلگیرکننده برای مردم شهرستان آبادان را اعلام می‌کنیم.

کد خبر : ۳۶۶۵۰۰