خبرگزاری کار ایران

انتظار خوزستانی‌ها از سفر رئیس‌جمهور به این استان؛

روحانی به دغدغه‌ی انتقال آب کارون خاتمه دهد

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۲۹۸

هفته‌ی آینده و احتمالاً یکشنبه ۲۳ آبان، رئیس دولت تدبیر و امید به‌منظور افتتاح چندین پروژه و طرح، به استان خوزستان سفر خواهد نمود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در سال‌های اخیر و بخصوص این روزها، بحث انتقال آب کارون از سرشاخه‌های این رودخانه به فلات مرکزی، به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم این استان تبدیل شده، تا آنجا که واکنش جمعی از ائمه جمعه و نمایندگان خوزستان در مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی را در پی داشته است.

تغییر شرایط اقلیمیِ منطقه، داخل و بیرون از مرزهای ایران که عمده دلیل آن، خشک شدن بخش عظیمی از تالاب‌های بین‌المللی موجود می‌باشد، مدت‌هاست که باعث خیزش موج‌های عظیم ذرات معلق و گردوغبار شده است، تا جائیکه این مسئله باعث شده، برخی از شهرهای استان خوزستان، به آلوده‌ترین شهرهای جهان تبدیل شوند.

ایجاد سدهای بالادست رودخانه، حفاری‌های نفتی و عوامل دیگر ازجمله کاهش شدید حق آبه ی تالاب‌های هورالعظیم و شادگان، شرایط محیط‌زیست در این استان را با خطرات حاد مواجه نموده، در این شرایط، مباحث مختلفی حکایت از اقدام به اجرا و استفاده از طرح‌های انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به فلات مرکزی دارد. مسئله‌ای که در این سال‌ها باعث به راه افتادن کمپین‌های خودجوش مردمی در اعتراض به این اقدام به دفعات گردیده است.

 هفته‌ی گذشته نیز برخی از ائمه جمعه و نمایندگان مردم خوزستان در مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی، خواستار ورود قوه قضاییه به بحث انتقال آب به دیگر استان‌ها به‌منظور مصارف غیر شرب شده‌اند.

حال، با توجه به اینکه در محافل مختلف، اخبار ضدونقیض از اجرا یا عدم اجرای این طرح به گوش می‌رسد، انتظار خوزستانی‌ها از رئیس‌جمهور محبوب خود در این سفر، این است که به‌صراحت موضع دولت در این مورد را به‌صورت شفاف اعلام نماید.

با توجه به اینکه در دولت روحانی، با در نظر گرفتن شرایط حاد منطقه‌ی خاورمیانه، اقداماتی جهت تثبیت جمعیتی در استان خوزستان اجرایی شده است، رفع دغدغه‌ی مردم در بحث آب و محیط‌زیست، می‌تواند کمک شایانی به موفقیت این طرح داشته باشد.

 

انتهای پیام/
ذوالفقار شریعت
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز