خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت اهواز:

انتقال آب کارون به جز برای مصرف شرب، جرم است

امام جمعه موقت اهواز در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: با انتقال آب برای مصارف شرب به دیگر استانها مخالفتی نداریم، اما جهت مصارف صنعتی و کشاورزی خلاف قانون بوده و جرم است و از قوه قضاییه درخواست رسیدگی به این موضوع را داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، آیت الله حیدری در بخشی از خطبه های نماز جمعه این هفته در اهواز بیان کرد: انتقال آب خوزستان فقط با هدف تامین آب شرب استانهایی مثل قم، یزد، اصفهان، کرمان با میزان ۳۴۰ میلیون مترمکعب پیش بینی شده است.و چنانچه غیر از این هدف و به منظور استفاده های صنعتی و کشاورزی، انتقالی صورت بگیرد، مردم خوزستان حق دارند ایستادگی کرده و اعتراض قانونی کنند.

وی ادامه داد: آمارها نشان می دهد که رقمی بالای یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون مترمکعب آب به این استانها انتقال داده شده است. این اقدام یک جنایت است و ما علیه کسانی که آب های خوزستان را به سرقت می برند، اعلام جرم می کنیم.

خطیب نماز جمعه اهواز با اشاره به نامه چند ماه پیش نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به رئیس جمهور در مورد انتقال آب افزود: متأسفانه تا کنون در خصوص این نامه اقدامی صورت نگرفته و از این رو از قوه قضاییه می خواهیم با ورود به مساله انتقال آب، جلوی این اقدام غیر قانونی را بگیرد. زیرا این اقدام باعث خشک شدن تالاب‌های استان و بروز هزاران جنایت دیگر می‌شود.

آیت الله حیدری با درخواست از مردم و نمایندگان انجمن‌های فعال محیط زیست برای ادامه دادن به اعتراض‌های قانونی خود تاکید کرد: در ماه اخیر کمپین حمایت از کارون و جلوگیری از انتقال آب در فضای مجازی تشکیل شده، از این رو از مردم می‌خواهیم با حمایت خود از این کمپین، از خطرات انتقال آب جلوگیری کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وظیفه ما افشاگری است افزود: مردم ما باید از برخی موارد آگاه شده تا با استفاده از راه های قانونی، اعتراض خود را اعلام کرده و کاستی‌هایی را که در حقشان در حال به وقوع پیوستن است را پیگیر باشند.

 

کد خبر : ۴۲۵۷۳۴