خبرگزاری کار ایران

با حکم قضایی؛

کشتارگاه سنتی دام هندیجان پلمب شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۱۶۲

رئیس اداره دامپزشکی هندیجان از پلمب کشتارگاه سنتی دام این شهرستان با حکم قضایی خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، محمد نریمیسا گفت: با توجه به اخطاریه‌ها و مکاتبات صورت گرفته در خصوص رفع نواقص ساختاری و بهداشتی کشتارگاه سنتی دام و همچنین چندین مصوبه جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان، متاسفانه اقدام موثری در رفع نواقص توسط شهرداری صورت نگرفت، لذا با توجه به اهمیت بهداشتی کشتارگاه و تامین سلامت شهروندان از فعالیت آن تا رفع نواقص جلوگیری بعمل آورده و با حکم قضایی و همکاری مرکز بهداشت شهرستان پلمپ شد.

وی افزود: درخواست این حکم پلمب بر اساس ماده ۶۸۸ قانون تعزیرات که مصداق بارز تهدید علیه بهداشت عمومی و مضر سلامت می‌باشد از سوی اداره دامپزشکی شهرستان هندیجان به دادستان شهرستان ارسال شد.

نریمیسا با توجه به سنتی بودن کشتارگاه دام، ادامه داد: باید مسائل بهداشتی بصورت جدی مد نظر باشد در غیر اینصورت به عنوان تهدیدی برای جان افراد و بهداشت عمومی است که می‌تواند باعث ایجاد مخاطرات بهداشتی با آسیب‌های غیر قابل جبرانی را ایجاد کنید.

رئیس اداره دامپزشکی هندیجان با بیان اینکه خط قرمز دامپزشکی بهداشت و سلامت شهروندان است و در این خصوص با  تهدید کنندگان حوزه سلامت عمومی جامعه به هیچ وجه مماشاتی صورت نمی‌پذیرد، تاکید کرد: وظیفه نظارت بهداشتی بر کشتار دام به عهده دامپزشکی است و با هرگونه کشتار غیرمجازی که در سطح شهرستان انجام می‌شود حتماً برخورد قضائی خواهیم داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز