خبرگزاری کار ایران

کارشناس فوتبال خوزستان:

لزوم رفع دو قطبی در فوتبال پایه کشور / قهرمانان آسیا ویژن و لیگ برتر محک‌ زده شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۲۳۸

یک کارشناس فوتبال خوزستان معتقد است که فدراسیون فوتبال باید مانند سوپر جام کشور، بین تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان آسیا ویژن تهران و لیگ برتر کشور در مقاطع سنی مختلف، سوپر جام برگزار کند.

رسول عیودی در این خصوص به خبرنگار ایلنا گفت: سال‌ها پیش کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC به همه کشور‌های آسیایی طرحی برای رشد فوتبال پایه به نام طرح "آسیا ویژن" ارائه کرد که این طرح به کشور ما نیز وارد شد و مقرر شد به صورت آزمایشی ابتدا در تهران و سپس در تمام استان‌های کشور اجرایی شود و هدف از آن، سازماندهی همه تیم‌ها و رده‌های پایه و اجرای استاندارد‌های بین‌المللی بود. اما پس از گذشت سال‌ها از این برنامه نه تنها این پروژه در دیگر استان‌های کشور اجرایی نشد ( بجز یکی دو استان) بلکه باعث ایجاد شکافی بزرگ بین فوتبال استان تهران و کل استان‌های کشور گردید به گونه‌ای که تمام استان‌های کشور در لیگ‌های برتر کشوری با هم به رقابت می‌پردازند اما تیم‌های تهرانی به بهانه اجرای لیگ آسیا ویژن از مشارکت در لیگ برتر امتناع کرده و به مشارکت در لیگ داخلی پایتخت اکتفاء می‌کنند.

این مربی فوتبال افزود: این موضوع باعث از هم گسیختگی فوتبال کشور و سردرگمی کلاف فوتبال ایران شده به گونه‌ای که در سالیان اخیر مربیان تیم های پایه ملی ترجیح می‌دهند درصد بیشتر انتخاب بازیکنان تیم ملی را از لیگ آسیا ویژن تهران داشته باشند، بازیکن‌هایی که در کارزار رقابت سخت با دیگر استعداد‌های کشور حضور نداشته‌اند می‌بایست به رقابت با تیم‌های آسیایی بپردازند.

عیودی ادامه داد: با توجه به اینکه عیار تیم‌های قهرمان این دو لیگ معتبر به دلیل عدم تقابل با یکدیگر برای فوتبال دوستان مشخص نیست، جا دارد متصدیان فوتبال کشور راهکاری برای این معضل پیدا کنند و با سازماندهی مناسب و یکسان‌سازی استاندارد‌ها در فوتبال کشور امکان رقابت تمام استعداد‌های فوتبالی با یکدیگر را فراهم سازند تا از دل این رقابت‌های سخت، تیم ملی آماده‌تر و با تجربه‌ای راهی رقابت‌های مختلف آسیایی و جهانی شود.

وی بیان داشت: یکی از این راهکار‌ها می‌تواند برگزاری مسابقاتی به صورت دوره‌ای بین تیم‌های برتر رده‌های مختلف لیگ آسیا ویژن و تیم‌های لیگ برتر کشور باشد تا از دل این رقابت‌ها، مربیان تیم ملی ارزیابی بهتری از کیفیت بازیکن‌های حاضر در این رقابت‌ها داشته باشند.

وی در پایان گفت:‌ امید است با درایت کارشناسان دلسوز فوتبال کشور شاهد رشد و شکوفایی و برون رفت از رشد منفی فوتبال کشور باشیم و زمینه موفقیت تیم‌های رده‌های پایه و بزرگسالان در سطح آسیا و جهان را فراهم کنیم.

انتهای پیام/
ذوالفقار شریعت
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز