خبرگزاری کار ایران

یادداشت؛

پیش درآمدی بر بازی فولاد خوزستان و استقلال تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۲۸۶

یک کارشناس فوتبال خوزستان در یادداشتی برای ایلنای خوزستان از شرایط بازی فولاد خوزستان با استقلال تهران نوشت.

به گزارش ایلنا از خوزستان « رسول عیودی »در مطلب خود نوشته است:

فولاد خوزستان با هدایت منصوریان به دنبال رسیدن به آرامش بعد از طوفان سهمگین بعد از جدایی نکونام در حساس‌ترین نبرد در لیگ قهرمانان آسیا است.

همچنین منصوریان در‌ تلاش برای جلب توجه و حمایت تماشاگران متعصب خوزستانی بوده و تیم استقلال تهران نیز به دنبال کسب حداکثر امتیازات و عقب نماندن از کورس قهرمانی است به همین دلیل هر دو تیم به دنبال رسیدن به حداکثر امتیازات هستند و کوچکترین لغزش هر یک از تیم‌ها ممکن است منجر به از دست رفتن سه امتیاز می‌شود.

تیم فولاد با ۱۸ گل زده و ۱۸ گل خورده با تفاضل گل صفر در رده‌ی هشتم لیگ برتر قرار دارد و آمار نشان می‌دهد که عملکرد خط دفاعی تیم فولاد نسبتا خوب است و جزو ۵ تیم برتر لیگ محسوب می‌شود، ولی در فاز هجومی عملکرد خوبی از خود نشان نداده و آمار گلزنی مناسبی نداشته و برای ادامه لیگ و فصل بعد باید عملکرد بهتری در فاز حمله داشته باشد.

تیم استقلال در نیم فصل دوم از خود عملکرد بهتری نشان داده و با ۱۷ گل خورده و ۳۱ گل زده آمار خوبی در فاز دفاعی و هجومی داشته و با تغییر سیستم و کم کردن یک هافبک دفاعی و افزودن یک هافبک میانی خط حمله خود را با پوشش بیشتری همراه کرده و با گماردن دو هافبک میانی در دو طرف و ایجاد مثلث در کناره‌ها با حضور دفاع کناری، وینگر و هافبک میانی سعی دارد با حرکات ترکیبی فضا ایجاد کرده و از نیم فضاها به خوبی استفاده کرده و به ساختار دفاعی حریفان نفوذ کند.

منصوریان باید توجه ویژه به این نکته داشته باشد و با انجام تدابیری بتواند این طرح و برنامه تیم استقلال را خنثی کند.

البته طرفداران خونگرم خوزستانی به خوبی فوتبال را می شناسند و می‌دانند که باید فرصت کافی را به منصوریان و کادر فنی آن برای اجرای تاکتیک‌های خود و رفع نواقص و مشکلات تیم بدهند و با یک یا ۲ بازی در باره عملکرد این سرمربی قضاوت نکنند.

هر دو تیم کار پرس از بالا، جلوگیری از بازی سازی حریفان، استفاده از توپ‌های بازپس گرفته شده، تبدیل آن‌ها به حمله سریع و رسیدن به گل را به خوبی انجام می‌دهند اما در مقابل نیز در بازی‌های قبلی تیم فولاد نشان داده که بازی سازی از سوی این تیم در زمین خودی اگر با پرس تیم حریف همراه باشد منجر به لو رفتن توپ و ایجاد موقعیت برای تیم حریف می‌شود که با توجه به انجام خوب و هماهنگ پرس از بالا توسط تیم استقلال باید با اتخاذ راهکاری مناسب مانع شکل گرفتن ساختار پرس تیم استقلال شوند و با تعویض سریع و مداوم مناطق بازی مانع از این مهم شوند.

فولاد خوزستان همچنین با گماردن نفرات خوب خود در کناره ها و فشار بر روی مدافعان کناری استقلال مانند یامگا و جعفر سلمانی مانع اضافه شدن آن‌ها به خط حمله و ایجاد مثلث در کناره‌ها شوند.

از نکات منفی مربی سابق فولاد در زمان هدایت این تیم نداشتن برنامه و تاکتیک مناسب در فاز حمله، اکتفا به بازپس‌گیری توپ در هنگام بازی سازی تیم حریف، استفاده از حملات سریع و حداقل فرصت‌های ایجاد شده در ضربات ایستگاهی بود که این تاکتیک در برابر تیم‌هایی که شروع مجدد بلند داشتند و یا بلوک دفاعی در یک سوم میانی و یک سوم دفاعی خود ایجاد می‌کردند نا کارآمد بود و عملاً به دلیل نداشتن برنامه‌های مناسب دیگر در فاز حمله از رسیدن به دروازه حریفان و گلزنی ناکام بود.

منصوریان در ادامه باید با حفظ ساختار دفاعی مناسب تیم و حفظ عملکرد مطلوب در این فاز، طراحی مناسب در فاز حمله و استفاده بهینه از نیم فضاها با ایجاد مثلث در کناره‌ها موقعیت‌های بیشتری برای مهاجمان خود ایجاد کند و آمار گلزنی تیم خود را بهبود بخشد.

از نکات مثبت منصوریان در بدو ورود به تیم فولاد استفاده از کادر فنی خوب مانند محمد خرمگاه و مرتضی بچاری یکی از با مربیان با سابقه و با دانش خوزستانی بوده و همچنین حفظ مربیان اسپانیایی تیم فولاد از دیگر کارهای مثبت این مربی است.

داشتن کادر فنی قوی و با دانش می‌تواند به موفقیت این سرمربی در آیند کمک کند که البته باید با صبوری و حمایت طرفداران فوتبال خوزستانی همراه باشد در غیر این صورت کادر فنی بجای تمرکز بر عملکرد فنی تیم خود باید با حواشی بیرون دست و پنجه نرم کنند و نمی‌توانند عملکرد مطلوبی را ارائه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز