خبرگزاری کار ایران

تجمع اشتباهی کارگران قند اهواز به قصد دیدار با رئیس جمهوری

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۸۶

چکیده: حدود ۵۰ کارگر کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز که در ۳۸ماه گذشته بلاتکلیف بوده‌اند، با شنیدن خبر سفر رئیس جمهور به شهر اهواز، صبح امروز - دوشنبه - در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان نسبت به مشکلاتشان مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند. / کارگران با تجمع در مقابل استانداری متوجه شدند سفر هیأت دولت به استان خوزستان هنوز انجام نشده و قرار است این سفر فردا صورت گیرد.

جمعی از کارگران کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز که طی دو سال گذشته تجمعات متعددی را در اعتراض به تعطیلی و مشخص نبودن شرایط ادامه کارشان برپا کرده‌اند، به دلیل آنکه گمان می‌کردند رئیس جمهور امروز به اهواز سفر می‌کند، صبح امروز در مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند.

«هوشنگ طاهری»، نماینده کارگران کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز که در این تجمع حضور یافته بود، به ایلنا گفت: حدود ۵۰ کارگر کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز که در ۳۸ماه گذشته بلاتکلیف بوده‌اند، با شنیدن خبر سفر رئیس جمهور به شهر اهواز، صبح امروز - دوشنبه - در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان نسبت به مشکلاتشان مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.

او با اشاره به اینکه هدف از تجمع امروز کارگران قند اهواز دیدار با رئیس دولت و هیئت همراه بود، اظهار داشت: این در حالی است که کارگران با تجمع در مقابل استانداری متوجه شدند سفر هیأت دولت به استان خوزستان هنوز انجام نشده و قرار است این سفر فردا صورت گیرد.

این فعال کارگری در زمینه مشکلات کارگران کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز یادآور شد: هیئت دولت سابق در دور دوم سفرهای استانی خود به خوزستان برای حل مشکلات کارگران کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز مصوبه‌ای را تصویب کرد که این مصوبه نه تنها نتوانست مشکلات کارخانه و کارگران را رفع کند بلکه بعد از تصویب آن گره‌ای باز نشدنی به مشکلات کارگران افزوده شد.
طاهری در تشریح جزئیات مصوبه دولت دهم گفت: هیات دولت در زمان آقای احمدی‌نژاد مصوب کرد که کارخانه قند اهواز از مالکیت بانک ملی و بانک ملت خارج و به قیمت دفتری به وزارت صنایع و معادن واگذار شود، اما بعد از مدتی، به تشخیص وزارت صنایع و معادن، انتقال کارخانه از بخش خصوصی به دولت مغایر قانون تشخیص داده شد.
او با بیان اینکه این مصوبه در پایان دولت گذشته با اعتراض چندین باره کارگران باطل اعلام شد، افزود: با ابطال این موصوبه مجددا وزارت صنعت، معدن و تجارت تکلیف کارخانه و پرداخت حقوق معوقه کارگران را به بانکهای سهام دار کارخانه(ملی و ملت) محول کرد.
او افزود: متاسفانه بانک‌های مذکور بعنوان مالکین کارخانه حاضر نیستند مسئولیت کارخانه را برعهده بگیرند و این مساله مشکلات کارگران و کارخانه را پیچیده کرده است.
نماینده کارگران با بیان اینکه این بانک‌ها با با ارسال نامه‌ای به کمسیون فرعی دولت نسبت به این موضوع معترض شده‌اند، اظهار داشت: با این حال دولت با اعتراض این بانک‌ها موافقت نکرده و با این وجود همچنان آنان در تعیین تکلیف کارخانه و کارگران‌شان کوتاهی می‌کنند.
این کارگر به نمایندگی از سایر کارگران قند اهواز از دولت آقای روحانی خواست راهکار کار‌شناسی شده‌ای را برای برسی و رفع مشکلات کارخانه قند اهواز و کارگران بیکار شده‌اش ترسیم کنند تا آنان نیز در آستانه سال نو با دریافت مطالبات و رفع مشکلات کارخانه خبر خوشحال کننده‌ای را برای خانواده‌های‌شان ببرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز