خبرگزاری کار ایران

حواشی سفر وزیر کشور به ایذه؛

انتقاد مربی المپیکی تیم ملی کُشتی فرنگی ایران از مسئولان خوزستانی + فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۳۳۲

در جریان سفر وزیر کشور به شهرستان ایذه و بازدید از محوطه تاریخی کولفرح، لقمان رضایی مربی جهانی کشتی فرنگی، احمد وحیدی، خواستار عزل عاملان تحقیر کشتی‌گیران تیم ملی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در دور دوم سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به خوزستان، تعدادی از وزرا پنجشنبه هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ وارد شهرستان ایذه شدند که این بازدید خالی از حواشی نبود.

در همین رابطه و در حاشیه دیدار وزیر کشور از محوطه ایلامی کولفرح، لقمان رضایی مربی المپیکی تیم ملی کشتی فرنگی ایران  از شرایط حوزه ورزش شهرستان ایذه گلایه‌مند بود و خواستار جابه‌جایی مدیران ارشد شهرستان و جایگزینی نیرو‌های شایسته بومی شد.

در این سفر  وحید ، که نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان، نماینده مردم شهرستان‌های ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استاندار خوزستان، شهردار و اعضای شورای شهر، فرماندار ایذه به همراه برخی از مدیران کلان استانی و کشوری حضور داشتند، لقمان رضایی با صراحت از مدیریت حوزه ورزش در استان خوزستان، دخالت‌های خارج از چارچوب و سیاسی در حوزه ورزش ایذه انتقاد کرده و خواستار عزل عاملان تحقیر کشتی‌گیران تیم ملی در فرودگاه اهواز و بازگشت بدون استقبال و احترام این قهرمانان ملی به شهر ایذه شد.

با توجه به پیگیری‌های خبرنگار ایلنا، لقمان رضایی ضمن تأکید دوباره بر گفته‌های خود در دیدار با وزیر کشور، گفت: نه تنها منِ کشتی گیر، بلکه اکثر مردم ایذه پیگیر مطالبات مطرح شده در حضور وزیر کشور بودند و می‌خواهند بدانند که روند ساخت خانه کشتی و مطالبات قهرمانان آن‌ها به کجا رسیده است، قهرمانانی که نه تنها تکریم نشدند، بلکه با بی‌خیالی اداره ورزش و جوانان و فرمانداری شهرستان مورد تحقیر نیز قرار گرفتند.

او افزود: هر چند گلایه‌های بسیاری وجود دارد و من تنها بخشی از این ناراحتی‌ها را انتقال دادم.  اما خوشبختانه گفت و گو با وزیر کشور در کولفرح نتیجه بخش بود و طبق آخرین آمار دریافتی مقرر شد  مبلغ یک میلیارد تومان به ده قهرمان کشتی و سی میلیارد تومان نیز برای تکمیل خانه کشتی تخصیص داده شود.

رضایی ادامه داد: ورود نیرو‌های سیاسی و دخالت نمایندگان مجلس و فرمانداران در حوزه ورزش، بخصوص در بحث جا به جایی مدیران، همواره باعث ایجاد مشکلات فراوانی در امور تخصصی شده و نمونه همین شرایط است که امروزه شاهد وقایعی مانند عدم استقبال از قهرمانان ورزشی و راکد ماندن خانه کشتی در شهر محرومی مانند ایذه هستیم.

این قهرمان کشتی فرنگی می‌گوید: همین دلزدگی هاست که باعث کوچ برخی از قهرمانان ما به خارج و ناامیدی آن‌ها می‌شود. ما باید با فراهم کردن شرایط مطلوب و ارج نهادن به تلاش‌های قهرمانان خود آن‌ها را به الگویی برای امروز و فردای کشور تبدیل کنیم. اگر تحقیر کشتی‌گیران قهرمان ما در هر جای دیگری از دنیا اتفاق می‌افتاد، کمترین کار ممکن تنبیه مدیران و افراد مرتبط با این عمل غیر حرفه‌ای و عزل آن‌ها بود.

این ورزشکار ملی پوش خوزستانی در پایان گفت: یکی دیگر از مطالباتی که در حضور وزیر کشور مطرح کردیم، موضوع فروش غیرقانونی ۳۲ قلم از لوازم بدن‌سازی بود که بدون برگزاری شرایط قانونی و اجرای هرگونه تشریفاتی آن‌ها را به عنوان ضایعات فروخته‌اند. لوازمی که بیش از سه میلیارد تومان قیمت داشتند و باید این مورد شفاف‌سازی شود. ‌

در ادامه، کورش احمدی مدیر پیشین اداره ورزش و جوانان ایذه نیز با تأیید گفته‌های رضایی در خصوص فروش لوازم بدنسازی، گفت: اسناد این فروش غیر قانونی موجود است.

انعکاس تصاویر گفت و گوی لقمان رضایی با وزیر کشور در فضای مجازی بازتاب‌  گوناگونی در پی داشت.

  مریم کاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان نیز هشتم اردیبهشت ماه در جریان سفر رئیس جمهور به استان خوزستان، به همراه وزیر ورزش وارد استان شد و در سفر به ایذه  از نزدیک وضعیت پروژه خانه کشتی این شهرستان را بررسی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز