خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای عالی استان‌ها:

بزرگداشت روز ملی شوراها با حضور رئیس‌جمهور، آثار بزرگی برای جامعه‌ شورایی کشور خواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۴۵۸

سروری گفت: گردهمایی بزرگ روز ملی شوراها، فردا با حضور رئیس‌جمهور و وزیر کشور برگزار خواهد شد که قطعا این جلسه آثار و برکات فراوانی برای جامعه شورایی کشور خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، پرویز سروری در ابتدای شروع به کار شانزدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها، با تبریک نهم اردیبهشت روز ملی شوراها به جامعه شورایی کشور، گفت: پس از چندین سال که به دلیل شیوع کرونا و مسائل دیگر، نکوداشت هفته شوراها به صورت قابل قبول برگزار نمی‌شد، امسال در روز ملی شوراها و در ادامه هفته شوراها برنامه‌های متنوعی انجام خواهد گرفت.

وی افزود: گردهمایی بزرگ روز ملی شوراها، فردا با حضور رئیس‌جمهور و وزیر کشور و با شرکت ۳۵۰۰ نفر از اعضای شوراهای کشور به نمایندگی از جامعه بزرگ ۱۲۶ هزارنفری شورایی، برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: جلسه فردا می‌تواند آثار بزرگی در نظام شورایی کشور داشته باشد، همچنین نشستی که در آینده در محضر رهبر معظم انقلاب خواهیم داشت قطعاً می‌تواند آثار و برکات ماندگاری داشته باشد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه جلسه فردا، جلسه بسیار مهمی است که پس از سال‌ها و به صورت گسترده‌تر تکرار می‌شود، اظهار داشت: سعی داریم این نشست را هر سال تکرار کنیم. البته مثلا در فرآیند انتخاب شوراهای برتر امسال آن را کلید زدیم اما باید برای سال آینده چند ماه قبل از روز شوراها باید آن را ابلاغ کرده باشیم تا شوراها بدانند شاخص‌های ما چیست‌ که این به دلیل آن است که مجبور بودیم کار را شروع کنیم و سالهای آینده قطعاً کیفیت بیشتری به کار خواهیم داد.

سروری بیان کرد: تلاشمان این بود که مراسم نکوداشت هفته شوراها را به صورت مشترک با وزارت کشور انجام دهیم تا استانداران، فرمانداران و بخشداران درگیر با کار شورایی شوند که در آینده باعث شود، تعاملات بهتری با قوه مجریه داشته باشیم.

وی با اشاره به نامه وزیر راه و شهرسازی به استان‌ها، تصریح کرد: وزیر ابلاغ کرده است که در تهران برای شورای عالی استان‌ها و در استان‌ها و شهرستان‌ها برای شوراهای اسلامی استان و شهرستان، زمین‌هایی در اختیار بگذارند و امیدواریم با کمک اعضای شورای عالی استان‌ها زمین را بگیریم و با کمک شهرداری‌ها ساخت و ساز را شروع کنیم و در سال آینده با کمک مجلس، ردیف بودجه خاص این موضوع را تصویب کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها در پایان در مورد بودجه امسال این شورا نیز، گفت: بودجه سال جدید شورای عالی استان‌ها در ابتدا و از سوی دولت ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که نسبت به سال گذشته، ۹ میلیارد تومان هم کمتر بود اما در یک اقدام بی‌نظیر و با تلاش مجموعه همکاران و نظر مساعد نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون تلفیق، بودجه امسال شورای عالی استان‌ها، ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد و در واقع ما در صدر جدول افزایش بودجه در کشور قرار گرفتیم و این در حالی بود که هیچ مجموعه‌ای بیش از ۴۵ درصد افزایش بودجه را شاهد نبود که ۱۰ درصد از آن را به امور عمرانی اختصاص خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز