خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان خبرداد؛

تخریب ۲۱۸ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در خوزستان/مردم تخلفات را به سامانه ۱۳۱ گزارش دهند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۷۵۴

فرمانده یگان حفاظت اراضی خوزستان از تخریب تعداد ۲۱۸ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، سرهنگ سید شریف شریفی گفت: حفاظت از اراضی کشاورزی جهت تامین امنیت غذایی جامعه ضرورتی اجتناب ناپذیر و وظیفه خطیر و رسالت مهم وزارت جهاد کشاورزی است.

سرهنگ شریفی افزود: براساس گزارش های سامانه ۱۳۱ و گشت زنی در سالجاری تعداد ۱۰۵۶ مورد تغییرکاربری غیرمجاز شناسایی و در راستای اجرای قانون حفظ کاربری تعداد ۲۱۸ مورد ساخت و ساز غیرمجاز از ابتدای سال تاکنون در استان خوزستان تخریب و ۲۲/۵ هکتار از اراضی کشاورزی آزاد شد.

وی ادامه داد: با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروزی، فرصت طلبان، سودجویان و زمین خواران همواره مترصدند که در فضای منفعل اداری، اراضی کشاورزی را تغییرکاربری غیرمجاز دهند، به منظور ممانعت از این اقدام مذموم که مصداق بارز زمین خواری است، طی برنامه ریزی انجام شده تعداد ۲۸ اکیپ گشت حفظ کاربری و دهگردشی به صورت روزانه از تاریخ ۲۷ اسفند سال جاری لغایت ۱۳ فروردین سال آتی با همکاری و مشارکت دستگاه های اجرایی، قضایی و انتظامی در صیانت از اراضی کشاورزی فعالیت خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: در صورت شناسایی تغییرکاربری های غیرمجاز در عرصه های کشاورزی، ماموران جهاد کشاورزی با همکاری و مشارکت مامورین نیروی انتظامی و مراجع قضایی نسبت به اجرای تبصره ۱ و ۲ ماده ۱۰ قانون اقدام خواهند کرد.

شریفی در پایان با بیان اینکه مهمترین رکن استقرار و فعالیت سامانه ۱۳۱ تامین بستر لازم و تسهیل شرایط برای افزایش نظارت و مشارکت مردم پیرامون حفاظت از عرصه های کشاورزی می باشد از کلیه آحاد جامعه خواستار مشارکت و همکاری در حفظ اراضی کشاورزی با اعلام مشاهده هرگونه گزارش تخلف در این زمینه از طریق سامانه ۱۳۱ شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز