خبرگزاری کار ایران

مدیر کل زندان‌های خوزستان تاکید کرد:

فعالیت‌های قضائی و اجرای احکام در زندان، نتیجه‌بخش باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۸۶

نباید بواسطه پرداخت به یک صنف از فعالیت ها از دیگر خدمات غافل ماند یا آنرا مورد کم توجهی قرار داد.

ایلنا: مدیر کل زندانهای خوزستان در نشست شورای مدیریت و برنامه ریزی این اداره کل گفت: کار اجرای احکام در زندان جدای از رصد و اجرای تقویمی اجرای احکام کیفری حبس، اعطای حقوق قانونی زندانی در زندان در امور قضائی از طریق تعامل تنگاتنگ با مراجع قضائی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، رضا پوستچی با بیان مطلب فوق افزود: برنامه‌های جامع زندانبانی ظرفیت‌های بسیار بالائی را برای تحلیل وضعیت پرونده‌ای زندانیان داراست و لذا معاونت قضائی اداره کل، اداره قضائی، رؤسای زندان‌ها و مجموعه اجرای احکام زندان‌ها باید از این ظرفیت‌ها استفاده حداکثری داشته باشند تا مشکلات زندانیان رفع و هر فرد واجد شرایطی برابر قانون از حقوق مورد مطالبه یا حقه خود برخوردار شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه مکاتبات صرف با محاکم از سوی اجرای احکام زندان پاسخگوی تحقق سیاست‌های کنترل و کاهش اصولی و هدفمند جمعیت کیفری نیست تصریح کرد: اجرای احکام زندان لازم است با حضور و تعامل منطقی و اصولی با مراجع قضائی، تلاش کنند تا زندانیان از آخرین ظرفیت‌ها و برکات نظام قضائی برخوردار شوند و در زندان فردی نباشد که مستحق اعطای امتیاز و برخورداری از وضعیت نوینی در تخفیف و کاهش میزان حبس و شرایط آن باشد اما از آن محروم مانده باشد.

مدیر کل زندان‌های خوزستان افزود: بار‌ها تأکید شده که در کار زندانبانی همه بخش‌ها و خدمات دارای اهمیت و اولویت است و بنا نداریم هیچ کاری را در نظام زندانبانی بر دیگری مقدم بدانیم، کار فرهنگی، کار تأمینی و حمایتی، کار اشتغال و آموزش، کار علمی و رفتار درمانی، کار قضائی و معاضدتی همسان و همطراز با هم دارای اهمیت هستند و نباید بواسطه پرداخت به یک صنف از فعالیت‌ها از دیگر خدمات غافل ماند یا آنرا مورد کم توجهی قرار داد.

رضا پوستچی در خاتمه هم با بیان اینکه کار و همت مضاعف و تلاش متعهدانه فقط به معنای حضور فیزیکی فرد در محل کار نیست گفت: بازدهی و اثر بخشی یک کارمند در هر بخشی وابسته به تعقل و تأمل وی در امور، هوشمندی در اجرا و رفع مشکلات است تا کیفیت و کمیت همراه در کار نمود و بروز داشته باشد.

گفتنی است در ادامه این نشست اعضای شورا به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات و نقطه نظرات خود پرداختند و در ‌‌نهایت مقرر شد هر یک از اعضا بنا بر مسئولیت‌ها، بصورت ماهیانه به ارزیابی عمومی عملکرد ادارات زندانهای تابعه پرداخته و عملکرد آن‌ها در نشست‌های کمیته‌ها به نقد کیفی گذاشته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز