خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر اهواز:

ادامه اعتراضات کارگران قطار شهری اهواز در داخل کارگاه

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۲۳

چکیده: «در پنجمین روز از اعتراض صنفی کارگران قطار شهری اهواز به پرداخت نشدن ۵ ماه حقوق معوقه، امروز کارگران معرتضاجتماع اعتراضی خود را از مقابل دفتر شرکت به درون کارگاه منتقل کردند.»

دبیر خانه کارگر اهواز از ادامه اعتراضات صنفی کارگران کیسون(مجری پروژه قطار شهری اهواز) به پرداخت نشده ۵ ماه حقوق در داخل کارگاه خبر داد.

«آقایار حسینی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: اعتراض صنفی کارگران متروی اهواز که از روز سه شنبه(۵ آذر) آغاز شده است در حالی از امروز وارد پنجمین روز خود شد که کارگران معترض تجمع هر روزه خود در مقابل دفتر شرکت را به درون کارگاه‌ها منتقل کردند.

وی گفت: هم اکنون با انتقال اعتراض کارگران کیسون در داخل کارگاه‌های شرکت، فعالیت کارگاه‌ها مطابق شرایط پیش بینی شده در ماده ۱۴۲ قانون کار متوقف شده است.

وی افزود: این وضعیت درحالی است که مسئولان شرکت کیسون در تجمع دیروزبه کارگران وعده داده‌اند تا ۱۵ روز آیندهٔ معادل یک ماه از حقوق معوقه کارگران را پرداخت می‌کنند.

حسینی در ادامه اظهار داشت: بهانه پرداخت نشدن حقوق کارگران، از سوی مسئولان کیسون، واریز نشدن اعتبارات شرکت قطار شهری اعلام شده است که این موضوع مورد تایید کارگران نیست.

او در تشریح علت مخالفت کارگران کیسون با ادعای مدیران این شرکت، گفت: در حالی مسئولان شرکت پیمانکاری کیسون بهانه کمبود اعتبارات مالی را برای پرداخت نکردن حقوق کارگران در پیش می‌گیرند که حقوق چند میلیون تومانی هیچ یک از مدیران وسرپرستان مجری این پروژه که هر ماهه سر موعد پرداخت شده‌است.

دبیر خامه کارگر در خاتمه اظهار داشت: کارگران معترض که در بخشهای «حمل و نقل» و «حفاری» تونل مشغول به هستند، قصد دارند تا زمان دریافت پاسخ منطقی به اعتراض خود ادامه دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز