خبرگزاری کار ایران

به منظور بررسی مشکلات و مسائل ورزش اهواز /

نشست کمیسیون ورزشی شورای شهر اهواز برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۳۸

یکی از برنامه های شهرداری احداثیک مجموعه ورزشی است که در آینده محقق خواهد شد.

ایلنا: نشست کمیسیون ورزشی شورای شهر اهواز و مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان به منظور بررسی مشکلات و مسائل ورزش اهواز در محل این اداره کل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در این جلسه مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان ضمن عرض خیر مقدم گزارشی از عملکرد ورزش استان ارائه نمود و گفت: در سال ۸۹ خوزستان در ارزیابی عملکرد استان‌ها در گروه استانهای درجه دو قرار داشت و در این گروه مقام دوم را کسب نموده بود که اینجایگاه شایسته استان خوزستان نبود.

حمیدرضا گرشاسبی افزود: در این راستا اتاق فکر ورزش استان را به ریاست استاندار راه​اندازی کردیم تا دستگاه​‌ها، سازمان​‌ها، شرکت​‌ها و نهادهایی که در راستای حوزه ورزش گام بر می‌​دارند با ورزش همسو و هماهنگ شده و از موازی کاری خودداری کنند، که این امر تأثیر بسزائی در توسعه ورزش استان ایفا نمود.

وی تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در سالهای ۹۱،۹۰، ۸۹ طی سه سال پیاپی عنوان اداره کل بر‌تر استان را کسب نمود ضمن اینکه در سال ۸۹ در ارزیابی عملکرد ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور مقام دوم را بدست آورد و در سالهای ۹۰ و ۹۱ نیز به عنوان اداره کل بر‌تر در سطح کشور انتخاب شد.

گرشاسبی افزود: در حال حاضر تیم‌های خوزستانی حاضر در لیگ‌های کشوری ۱۶۳تیم است که از این تعداد ۴۴ تیم مربوط به رشته فوتبال و فوتسال است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ ورزش خوزستان مدال المپیکی نداشتیم، خاطر نشان کرد: سال گذشته ورزشکاران استان با شایستگی به مدال المپیک و پارالمپیک دست پیدا نمودند و امسال نیز اولین مدال طلای جهانی در بخش بانوان برای ورزش خوزستان به ارمغان آمد.

گرشاسبی ادامه داد: از سال ۹۰ احداث۱۶ استخر سرپوشیده در سطح استان آغاز شد که بسیاری از آن‌ها در حال اتمام هستند که با افتتاح این استخر‌ها در آینده دیگر هیچ شهرستانی را نخواهیم داشت که دارای استخر سرپوشیده نباشد.

مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان در بخشی دیگر از سخنانش گفت: در شورای شهر نیروهای ارزشمند و توانمندی وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توان زمینه‌های رشد و پیشرفت هر چه بیشتر ورزش اهواز را فراهم نمود.

وی افزود: ساماندهی فضای ورزشی پارک‌ها و به کارگیری افراد واجدالشرایط در این محل‌ها، تحت پوشش قرار دادن تیم‌های ورزشی نابینایان و جانبازان و معلولین، ایجاد زمین‌های فوتبال و والیبال ساحلی، احداثفضاهای ورزشی در مناطق محروم و سکانداری هیأتهای ورزشی از جمله مواردی است که شهرداری می‌تواند در این زمینه‌ها به ما کمک نماید.

همچنین رئیس کمیسیون ورزشی شورای شهر اهواز در ادامه طی سخنانی اظهار داشت: ورزش امر بسیار مهمی است از این رو شورای شهر آماده هر گونه همکاری با اداره کل ورزش و جوانان در جهت توسعه ورزش اهواز است.

ممبینی افزود: یکی از برنامه‌های شهرداری احداثیک مجموعه ورزشی است که در آینده محقق خواهد شد، همچنین شناسنامه دار نمودن تیم‌های ورزشی محلات از دیگر برنامه‌های در دست اجراست.

وی خاطر نشان کرد: همچنین شهرداری تصمیم دارد دهکده ورزشی ساحلی در شرق و غرب رودخانه کارون احداثنماید که حدود ۱۵ رشته ورزشی را در بر می‌گیرد.

همچنین در این جلسه دیگر اعضای کمسیون شورای شهر اهواز نیز به بحثو تبادل نظر در زمینه همکاری هر چه بیشتر پرداختند و خواستار تداوم این گونه جلسات شدند.

در ادامه معاونین ورزشی، عمرانی و فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان در حوزه‌های مرتبط نقطه نظرات خود را بیان داشتند و پس از توضیحات معاون فرهنگی و امور جوانان مقرر گردید نشستی در راستای حوزه فرهنگی و جوانان با کمسیون فرهنگی شورای شهر برگزار شود.

در پایان مقرر شد توافق نامه‌ای پس از اعلام نظرات کار‌شناسان اداره کل و شورای شهر در خصوص عملیاتی نمودن نظرات و پیشنهادات تنظیم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز