خبرگزاری کار ایران

با هدف تقویت سیستم پدافند غیرعامل صورت گرفت؛

برگزاری مانور مقابله با نشت گاز کلر، در تاسیسات آبفا دزفول

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۶۸

از آنجایی ‌که نشت گاز کلر صدمات جبران ناپذیری به محیط اطراف وارد می کند باید آمادگی لازم برای مواقع بحرانی را نیز داشته باشیم.

ایلنا: به منظور آمادگی بیشتر برای مقابله با مخاطرات احتمالی ناشی از نشت گاز کلر، اولین مانور مقابله با نشت این گاز با حضور جمعی از مسئولین شهری دزفول و مدیر هلال احمر و همچنین ماموران آتش نشانی در تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مدیر اداره آبفا دزفول با اشاره به اینکه این مانور، پنجمین مانور در تاسیسات ادارات آبفا خوزستان است، گفت: مانور مقابله با نشت گاز کلر با هدف تقویت سیستم پدافند غیرعامل و به منظور حفاظت و پیشگیری از خطرات احتمالی سیستم‌های گندزدایی آب آشامیدنی با استفاده از گاز کلر در خطوط انتقال و تصفیه خانه‌های استان و نیز تأمین سلامت پرسنل در تماس با این گاز، در تصفیه خانه فاضلاب دزفول برگزار شد.
برفر با اظهار رضایت از برگزاری این مانور آموزشی یادآور شد: کلر گازی است که در اکثر تصفیه خانه‌های آب آشامیدنی به عنوان گندزدای اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آنجایی ‌که نشت گاز کلر صدمات جبران ناپذیری به محیط اطراف وارد می‌کند باید آمادگی لازم برای مواقع بحرانی را نیز داشته باشیم.
وی در ادامه یادآور شد: این برنامه آموزشی با شرکت تمامی نیروهای عملیاتی و ستادی ادارات شهرستان‌ها انجام شد تا نیرو‌ها علاوه بر آمادگی لازم در برابر این گونه حادثه‌ها بتوانند در زمان مناسب اقدام به اطفاء حریق و ارائه کمک اولیه نمایند.
گفتنی است: مانور مقابله با نشت گاز کلر تا کنون در شهرستان‌های دزفول، خرمشهر، آبادان و هفتکل برگزار شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز