خبرگزاری کار ایران

در اطلاعیه‌ای؛

اداره‌کل هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع گرد و خاک هشدار نارنجی صادر کرد/ کاهش ۷ تا ۹ درجه‌ای دما تا سه‌شنبه در استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۴۵۴

اداره‌کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع گرد و خاک هشدار سطح نارنجی صادر کرد و از کاهش ۷ تا ۹ درجه‌ای دما تا روز سه‌شنبه در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، بر اساس این اطلاعیه تشکیل توده گرد و خاک بر روی کشور عراق و تأثیر آن ابتدا بر مناطق غرب، جنوب غرب و سپس مناطق مرکزی، جنوب و جنوب شرق بوده و زمان شروع آن از اوایل روز پنجشنبه چهارم فروردین‌ماه تا اواخر همین روز خواهد بود.

همچنین کاهش دید افقی، کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های پیش‌بینی می‌شود و توصیه می‌شود بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان از تردد غیرضروری خودداری کنند.

تا اواخر وقت امروز با عبور سامانه بارشی شاهد رگبارهای پراکنده همراه با رعد و برق به‌ویژه در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات استان خواهیم بود.

تا اوایل روز سه‌شنبه روند کاهش ۷ تا ۹ درجه‌ای دما در استان مورد انتظار است.

در شبانه روز گذشته اهواز با ۳۴.۶ درجه و ایذه با ۱۲.۱ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شدند.

اداره‌کل محیط زیست خوزستان نیز شاخص کیفی هوای شهرستان‌های استان در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ صبح امروز را اعلام کرد که در آن گتوند، حمیدیه، ایذه، امیدیه، بندر ماهشهر، بهبهان، رامشیر، شوش و بندر امام خمینی ناسالم برای گروه‌های حساس است.

همچنین وضعیت هوای شهرستان‌های دزفول، اهواز، سوسنگرد، اندیمشک، شادگان و شوشتر نیز ناسالم اعلام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز