خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تاجیکستان پدیده جدید فوتبال آسیا/تاجیک‌ها علاقه زیادی به حضور در فوتبال ایران دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۸۳۰

سرمربی لژیونر ایرانیِ تیم فوتبال زسکا تاجیکستان بر لزوم ایجاد تعامل فوتبالی میان این کشور و ایران تأکید نمود.

به گزارش ایلنا از خوزستان، ‌امین سبحانی در خصوص پیشرفت فوتبال تاجیکستان و لزوم تعامل با فوتبال ایران، به خبرنگار ایلنا گفت: از سال ۲۰۱۷ که وارد فوتبال تاجیکستان شدم، شرایط خوبی در فوتبال نداشتند و تنها ۸ تیم در لیگ داشتند، ولی در حال حاضر ۱۰ تیم هستند و با گذشت زمان و با افزایش جمعیت فوتبالی آن، آکادمی‌های خوبی نیز در این کشور راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به دعوت فدراسیون فوتبال تاجیکستان از وی برای ارائه پیشنهادات و برنامه به منظور پیشرفت در فوتبال این کشور، افزود: برنامه‌ای ۴ ساله و یک مسیر راه برای فوتبال آن‌ها طراحی و در اختیارشان قرار دادم.

مربی لژیونر خوزستانی، اضافه کرد: اینکه استقلال تاجیکستان تا یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا بالا می‌آید و در مقابل پرسپولیس نیز عملکرد خوبی داشته باشد، نشان از پیشرفت فوتبال این کشور و سرمایه‌گذاری در این رشته ورزشی دارد.

وی با بیان اینکه نسل جدید خوبی در حال راه یافتن به فوتبال تاجیکستان هستند، گفت: تیم‌های خوبی در حال اضافه شدن به فوتبال این کشور هستند و بنا شده تیم‌های لیگ نیز افزایش پیدا کنند و فدراسیون نیز تیم‌ها را مکلف به راه‌اندازی آکادمی کرده است.

وی ادامه داد: پیشرفت فوتبال تاجیکستان به زیر ساخت‌ها و ساخت ورزشگاه‌های مدرن نیز رسیده و کرونا در این کشور از بین رفته و در بخش بانوان، باشگاه‌ها و تیم‌های ملی پایه، بازی‌های خود را انجام داده و AFC نیز تورنمنتهای خود را بصورت متمرکز در این کشور برگزار می‌کند.

تاجیکستان پدیده جدید فوتبال آسیا/تاجیک‌ها علاقه زیادی به حضور در فوتبال ایران دارند

سبحانی عنوان کرد: ۲ بازیکن استقلال تاجیکستان جذب تیم پرسپولیس شده‌اند و این نشان دهنده آن است که اینان آنقدر خوب بودند که نظر تیم‌های ایرانی را جلب کردند؛ من نیز به عنوان یک مربی ایرانی سعی خواهم کرد در فوتبال این کشور بیشتر کار کنم تا نماینده خوبی برای ورزش ایران در تاجیکستان باشم.

سرمربی تیم زسکا، بیان کرد: اگر با تیم زسکا سهمیه آسیایی بگیریم که احتمال آن زیاد است، به عنوان اولین ایرانی و مربی خارجی خواهم بود که این تیم را روانه مسابقات آسیایی می‌کند و مانند استقلال تاجیکستان می‌توانیم پرچم‌دار فوتبال این کشور در آسیا باشیم.

سبحاانی تأکید کرد: به عنوان یک ایرانی این تعامل و ارتباط با فوتبال ایران را خوب می‌بینم و آینده روشنی برای فوتبال تاجیکستان متصور هستم و از طرفی از تیم‌های ایرانی تقاضا دارم فوتبال این کشور و پیشرفت آن را ببینند.

وی با اشاره به نمایش خوب تیم‌امید تاجیکستان در مقابل تیم ملی زیر ۲۳ سال ایران، گفت: نسل خوبی در فوتبال تاجیکستان رشد کرده و به فوتبال اهمیت می‌دهند. بازیکنانی در تیم زسکا دوشنبه داریم که عضو تیم ملی‌امید، بزرگسالان و در گذشته نیز، استقلال تاجیکستان بوده‌اند و با نتایجی که در فوتبال تاجیکستان کسب کردیم فوتبال این کشور به استفاده بیشتر از مربیان ایرانی ترغیب شده است.

سبحانی در پایان بر تعامل فوتبال تاجیکستان و ایران تأکید نمود و بیان کرد: تاجیکستان نیز به تعامل با فوتبال ایران و همکاری و کمک از باشگاه‌های ایرانی علاقه دارد.

 

گفت‌وگو: ذوالفقار شریعت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز