خبرگزاری کار ایران

مربی لژیونر از کارسخت پرسپولیس برابر استقلال می‌گوید

امین سبحانی: کوچکترین اشتباه برابر استقلال مجازات بزرگی را در پی دارد/ الهلال با آن همه هزینه مقابل این تیم به زانو در آمد/ آینده از آن فوتبال تاجیکستان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۶۱۲

امین سبحانی مربی تیم زسکا دوشنبه از پیشرفت قابل توجه فوتبال تاجیکستان گفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، امین سبحانی یکی از معدود مربیان لژیونر فوتبال ایران است که موفق شده در فوتبال تاجیکستان با تیم زسکا دوشنبه نتایج قابل قبولی بگیرد. زسکا تنها تیم تاجیکستان است که در ۹ بازی اخیر استقلال تاجیکستان موفق شده این تیم را متوقف کند و از آن امتیاز بگیرد.

سبحانی در ابتدا در مورد حضور خود در فوتبال تاجیکستان و تیم زسکا گفت: من پیش از این در سال ۲۰۱۶ به تاجیکستان آمده بودم. این‌بار توسط یکی از دوستان معرفی شدیم و با توجه به رزومه‌ای که در ایران در باشگاه فولاد خوزستان و استقلال اهواز داشتم با این باشگاه توافق کردیم و به عنوان اولین مربی ایرانی در لیگ این کشور مشغول به کار شدیم و خدا را شکر در همان سال موفق شدیم مقام سوم لیگ تاجیکستان را کسب کنیم. در تاجیکستان مدیران به دنبال پیشرفت و ترکی هستند و همین موضوع برای آنها بسیار حائز اهمیت است و همین امر باعث پیشرفت آنها شده است.

مربی زسکا خاطرنشان کرد: در ابتدای فصل این تیم کار خود را با یک مربی تاجیک شروع کرد اما او در ۵ هفته اول نتایج قابل قبولی نگرفت و این تیم در لیگ ۱۰ تیمی در رده دهم قرار گرفت تا همین موضوع باعث شود مدیران این باشگاه به فکر آوردن مربی جدید باشد. باشگاه ۵ گزینه را در نظر داشت که یکی از آنها بنده بودم و در نهایت باشگاه به این نتیجه رسید که با من همکاری کند. هیات مدیره و اسپانسرها از من دعوت کردند و بعد از گفتگو به توافق نهایی رسیدیم و مشغول به کار شدیم.

وی افزود: خدا را شکر تیم روز به روز پیش رفت می‌کند. ما در جام حذفی حریفان را حذف کردیم و اکنون در لیگ در جایگاه چهارم قرار داریم. ان‌شالله در دور سوم لیگ تاجیکستان که ۹ بازی دیگر در پیش است به دنبال گرفتن بهترین نتایج هستیم تا بتوانیم در بین ۳ تیم برتر لیگ قرار بگیریم تا بتوانیم یکی از نمایندگان تاجیکستان در ای اف سی کاپ باشیم. در جام حذفی هم اگرچه تیم خوب و بزرگی مثل استقلال حضور دارد اما ما فقط به قهرمانی فکر میکنیم.

امین سبحانی: کوچکترین اشتباه برابر استقلال مجازات بزرگی را در پی دارد/ الهلال با آن همه هزینه مقابل این تیم به زانو در آمد/ آینده از آن فوتبال تاجیکستان است

سبحانی در مورد تقابل استقلال تاجیکستان و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا نیز گفت: استقلال تیم بزرگ و قابل احترامی است و در تاجیکستان بسیار محبوب می‌باشد و موفقیت این تیم ثمره تلاش ها و برنامه ریزی خوب مدیران این تیم است و حالا بعد از حضور موفق در ای اف سی کاپ به موفقیت خود در لیگ قهرمانان آسیا ادامه می‌دهد. آنها الهلال را با آن همه هزینه مقتدرانه شکست دادند و به عنوان سرگروه راهی دور بعد شدند مسلما پرسپولیس کار سختی در برابر این تیم دارد و کوچکترین غفلت آنها را سخت مجازات خواهد کرد.

وی در مورد پیشرفت فوتبال تاجیکستان و نقش استقلال در این خصوص  بیان کرد: دوست ندارم خودم را درگیر بازی استقلال و پرسپولیس کنم تمام تمرکز من روی زسکا است. اما فوتبال تاجیکستان در این 5 سال اخیر پیشرفت چشمگیر و قابل توجه ای داشت است. تیم های ملی در تاجیکستان بسیار فعال هستند و کار می‌کنند. آنها بازیکنان و استعدادهای خیلی خوبی در اختیار دارند.

او ادامه داد: فدراسیون تاجیکستان برنامه ویژه ای دارد. آنها واقعا از نظر سخت افزار و امکانات پیشرفت چشم گیری داشتند و از نظر تبلیغات نیز توانسته اند اسپانسرهای خوبی جذب کنند. از طرفی از نمایندگان این کشور از جمله استقلال در لیگ قهرمانان و سایر تیم های باشگاهی که در ای اف سی کاپ حضور دارند حمایت می‌شود چرا که آنها را سمبل فوتبال خود می دانند و همین موفقیت ها باعث شده نگاه ها به فوتبال تاجیکستان تغییر کند. مطمئنا در آینده بیشتر و بیشتر از فوتبال تاجیکستان خواهیم شنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز