خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان خبر داد:

برگزاری همایش بزرگ ترانه‌سرایان استان خوزستان در آبادان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۶۱

ایلنا: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان ازبرگزاری همایش بزرگ ترانه سرایان استان خوزستان در این شهرستان خبر داد.
به گزارش ایلنا از آبادان به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان، فرهاد پورغراوی علوانی اظهار داشت: وقتی نگاهی به تاریخ انقلاب‌های مردمی می‌اندازیم همیشه ردپای ترانه‌های انقلابی را به روشنی می‌بینیم.
علوانی افزود: در حرکت‌های انقلابی مردم ایران در انقلاب ۱۳۵۷ در براندازی نظام طاغوت، نقش ترانه‌های مردمی در به‌وجود آوردن هیجان‌های تاثیرگذار در روند انقلاب اسلامی انکار ناپذیر است.
وی ادامه داد: شاعران و ترانه سرایان که پا به پای مردم همراه شدند و آتش درون مردم را به زیبایی به ترانه در آوردند باعثحرکت در عامه مردم شدند.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان گفت: ترانه نقش انکار ناپذیر و روشنی در زندگی روز مره مردم دارد و در شادی، غصه، هیجان‌های خودآگاه و ناخود آگاه و بیان جملاتی که مردم‌گاه توان گفتن آنرا ندارند، دخیل است.
علوانی بیان کرد: ترانه سخنگوی جامعه است، سخنگوی، زیبایی آنهاست که می‌تواند شادی‌ها را با شادی و درد‌ها را با دردمندی بیان کند. ترانه این نقش‌ها را به روشنی به عهده می‌گیرد حتی در مراسم مذهبی و آیینی نیز این ترانه و شعر است که دست شور و اشتیاق مردم را می‌گیرد و احترام مردم را به شکلی زیبا، به بزرگان، آیین و مذهب نشان می‌دهد. از این رو برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند هیجان دوباره به جامعه بخشیده و نقش روشنی در آگاهی مردم نسبت به ترانه ایجاد نماید.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان به برپایی همایش بزرگ ترانه سرایان استان خوزستان در آبادان اشاره کرد و گفت: این همایش به مناسبت عید سعید غدیر خم و با حضور ترانه سرایان مطرح استان برگزار خواهد شد.
علوانی در پایان به همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان، شورای اسلامی شهر، نگارستان هنر، خانه ترانه و انجمن شعر آبادان با این اداره اشاره کرد و افزود: این همایش روز پنج شنبه دوم آبان ماه جاری، ساعت ۱۶در محل سالن ثامن الائمه آبادان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز