خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان:

کار پایش سواحل استان در ۱۹ ایستگاه انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۴۸

این برنامه به صورت منظم و مستمر و ۲ بار در سال در فصول گرم و سرد انجام پذیرفته و دور اول آن از مردادماه سال جاری آغاز شده است.

ایلنا: مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: کار پایش آبهای ساحلی استان خوزستان در برنامه‌ای منظم توسط اداره محیط زیست دریایی حفاظت محیط زیست خوزستان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، احمدرضا لاهیجان‌زاده بیان داشت: برنامه نمونه برداری از سواحل استان در راستای انجام وظایف سازمانی با اهداف پایش سواحل استان از نهر خیّن در اروندرود تا مرز استان خوزستان با استان بوشهر در منطقه امامزاده عبدالله و همچنین تهیه بانک جامع اطلاعاتی جهت امکان بررسی تغییرات اکوسیستم در آینده در ۱۹ ایستگاه تعیین شده در اروندرود، خورموسی، سجافی و بحرکان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این برنامه به صورت منظم و مستمر و ۲ بار در سال در فصول گرم و سرد انجام پذیرفته و دور اول آن از مردادماه سال جاری آغاز شده است.

محمد صادق صبا رییس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز گفت: طی این نمونه برداری فاکتورهای فیزیکی شیمیایی و زیستی از قبیل Ph، EC، BOD، COD، اکسیژن محلول، کدورت، فسفات، نیترات، روغن و چربی و… همچنین میزان برخی از فلزات سنگین و مواد آلی و دانه بندی رسوبات، ماکروبنتوز‌ها و فیتوپلانکتون‌ها نمونه برداری و مورد سنجش قرار می‌گیرد.

لازم بذکر است این برنامه با مسئولیت اداره محیط زیست دریایی خوزستان و با همکاری آزمایشگاه مرکزی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌های خرمشهر، آبادان و ماهشهر و اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر انجام می‌پذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز