خبرگزاری کار ایران

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آبفا خوزستان:

آب تمام شهرهای خوزستان روزانه کیفیت سنجی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۶۴

آزمایشگاه اکثر شهرهای استان به دستگاه‌های کنترل دما، کلر، PH، TDS، هدایت سنج مجهز بوده و هدایت الکتریکی را خود انجام داده و ثبت می‌کنند.

ایلنا: مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آبفا خوزستان از انجام آزمایش‌های میکروبی و آنالیزهای شیمیایی در تمام شهرهای استان به‌صورت روزانه خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، ملک تاج اسکندری مکوند با اعلام این مطلب افزود: نظارت بر بهداشت آب شرب شامل دو بخش آزمایشگاه‌ها و کنترل کیفی شهرهای تابعه است که آنالیزهای شیمیایی و میکروبی شهرهایی که آزمایشگاه ندارند در آزمایشگاه ستاد و سایر شهر‌ها(آبادان، خرمشهر، دزفول، ایذه، شوش‌تر، ماهشهر، بهبهان، امیدیه و…) خود آنالیزهای فیزیکی، شیمیایی، بیولوژی و میکروبی را انجام می‌دهند.
وی متذکر شد: آزمایشگاه اکثر شهرهای استان به دستگاه‌های کنترل دما، کلر، PH، TDS، هدایت سنج مجهز بوده و هدایت الکتریکی را خود انجام داده و ثبت می‌کنند.
عضو هیئت علمی دفتر تحقیقات و استانداردهای مهندسی آب وزارت نیرو با مطلوب خواندن کیفیت آب شرب تمام شهرهای استان از نظر بهداشتی و کیفی خاطر نشان کرد: مطلوبیت کلر باقیمانده و میکروبی اکثر شهر‌ها بیش از ۹۹ درصد و در برخی شهر‌ها نیز ۱۰۰ درصد است.
وی با بیان اینکه شستشوی شبکه و مخازن در صورتیکه میزان HPC باکتری‌های هتروتروف بیش از ۲۵۰ تا ۵۰۰ باشد نیاز به شستشو دارد اذعان داشت: ۹۰ درصد مخازن و بیش از ۷۰ درصد شبکه آب استان شستشو شده است.
مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آبفا استان، شرکت در جلسات مرکز بهداشت، جلسات wsp، محیط زیست و استانداری جهت پاسخ گوئی به موارد مرتبط آب و فاضلاب و پاسخ به نامه‌های وارده از بهداشت، استانداری، محیط زیست، آبفا کشور، نامه‌های مردمی، فرمانداری‌ها و… را از دیگر اقدامات و وظایف این واحد عنوان کرد.
گفتنی است: ۲۲ آزمایشگاه تخصصی در زمینه فیزیکی، شیمیایی، میکروبی و بیولوژی آب و فاضلاب با مرکزیت اهواز به عنوان معتمد محیط زیست کشور، کنترل کیفیت آب در شهرهای خوزستان را بر عهده دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز