خبرگزاری کار ایران

با هماهنگی میراث فرهنگی و شهرداری صورت می گیرد؛

تشکیل دبیرخانه شهر ملی مینای صُبی در اهواز/معرفی هنر دست پیروان حضرت یحیی«ع»

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۶۸۲

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهواز از انجام هماهنگی‌های اولیه در راستای ایجاد دبیرخانه شهر ملی مینای صُبی خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، تبار قریب با اشاره به برپایی اولین نشست مشترک بین اداره میراث‌فرهنگی اهواز و شهرداری این  شهر درخصوص ایجاد و راه‌اندازی دبیرخانه شهر ملی مینای صُبی، افزود: باتوجه به ثبت شهر اهواز به عنوان شهر ملی مینای صُبی، فرصت مناسبی برای معرفی این رشته از صنایع دستی بومی استان، ظرفیت‌سازی برای تولید و عرضه هدفمند این محصول، اشتغال‌زایی مستمر و ظرفیت‌سازی برای توسعه گردشگری شهری و جذب گردشگر ایجاد شده است.

او با بیان این‌که بر همین اساس در این جلسه هماهنگی‌های اولیه برای تشکیل دبیرخانه شهر ملی مینای صبی انجام شد، گفت: براساس دستورالعمل ابلاغی، اقداماتی از قبیل سیاست‌گذاری و تدوین راهبردهای کلی و توسعه‌ای، تعریف اجرای رویدادها، برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی، انجام فعالیت‌های علمی پژوهشی و همکاری با دستگاه‌های اجرایی و مراکز دانشگاهی مرتبط، از مهمترین کارکردهای دبیرخانه شهرهای ملی صنایع دستی است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهواز عنوان کرد: حوزه‌ فعالیت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، حوزه‌ای فرادستگاهی است و شهرداری‌ها در حفظ و نگهداری آثار تاریخی، توسعه رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و توجه به ارتقاء و بهبود زیرساخت‌های گردشگری نقش اثرگذاری را برعهده دارند که با افزایش تعاملات و برنامه‌ریزی‌ها می‌توان از ظرفیت‌های شهرداری در این سه حوزه به نحو مطلوبی استفاده کرد.

اولین نشست مشترک بین اداره میراث‌فرهنگی و شهرداری اهواز درخصوص ایجاد و راه‌اندازی دبیرخانه شهر ملی مینای صبی در محل این اداره و با حضور شکراله قاسمی معاون صنایع‌دستی مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان، مجتبی دین‌پرست مدیرکل نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات شهرداری به عنوان نماینده شهردار اهواز و جمعی از کارشناسان مرتبط، در محل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اهواز  برگزار شد.

درخور ذکر است، مینای صُبی، هنر دست اقلیت صابئین مندایی (پیروان حضرت یحیی«ع») در اهواز است که در سال ۱۳۹۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و در پی آن در مردادماه ۱۳۹۸ نیز شهر اهواز به عنوان شهر ملی مینای صُبی ثبت گردید.

تشکیل دبیرخانه شهر ملی مینای صُبی در اهواز/معرفی هنر دست پیروان حضرت یحیی«ع»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز