خبرگزاری کار ایران

پیش درآمدی بر دربی خوزستان؛

نفت مسجدسلیمان _ فولاد خوزستان، جدال دارا و ندار در دامنه‌های زاگرس

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۸۶۴

امین یزدانی معتقد است تقابل دو تیم خوزستانی نفت مسجدسلیمان و فولاد خوزستان‌ در هفته هفتم لیگ برتر ایران برای هر دو مربی و هر دو تیم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند نمایانگر فوتبال ناب جنوب باشد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، امین یزدانی کارشناس و پیشکسوت فوتبال خوزستان در خصوص این دیدار به ایلنا گفت: شاگردان نکونام پس از درهم کوبیدن سایپا در اهواز، این بار برای تثبیت جایگاهشان و همچنین با توجه به نتایجی که ممکن است در هفته جاری  درتیم های بالای جدول رقم بخورد، برای رسیدن به صدر جدول باید نفت مسجدسلیمان را ببرند، کاری که تیم‌هایی‌ مانند سایپا ، پرسپولیس و  سپاهان در ورزشگاه شهید بهنام محمدی از عهده‌اش برنیامدند.

احتمال دارد نکونام برای رسیدن به گل، نفت مسجدسلیمان را از بالا پرس کند تا اجازه بازی‌سازی از خط دفاعی حریف را بگیرد و بدین ترتیب بازیکنان خط دفاعی نفت مسجدسلیمان را مجبور به بازی مستقیم کند و آنگاه ارسال‌ها و  توپ‌های بلند را کولیبالی و مهران موسوی  (آغاسی) بزنند و سپس بازیکنان خط میانی فولاد، توپ‌های سوم را نیز صاحب شوند و بازیکنان جنگنده خط میانی نفت را از بازی خارج کنند. البته خط پرس نکونام را در بسیاری از بازی‌ها از ابتدای یک‌سوم میانی هم دیده بودیم.

یزدانی اضافه می‌کند: دوندگی، بازی فیزیکی و درگیرانه، تخریب بازی حریف، طراحی حملات از کناره‌ها و نیم فضاها، استفاده از وینگرهای معکوس و شروع مجددها که کولیبالی در متن آن‌ها قرار دارد و ارسال‌های بلند پشت مدافعین مرکزی حریف از جمله برنامه‌های غالب نکونام در شش هفته گذشته بوده است.

یکی از معضلات و مشکلات فولاد چسبیدگی و ‌نزدیکی بیش از حد خط میانی به خط دفاعی و فاصله گرفتن این خطوط به‌ویژه خط میانی با خط حمله است که باعث شده فولادی‌ها کم تعداد در حمله ظاهر شوند.(البته در مقابل سایپا تا حدودی این ضعف ترمیم شده بود).

فولادی‌ها بازی به بازی از انسجام تیمی به نسبت قابل قبولی برخوردار می‌شوند،گرچه‌ هنوز مهاجمین آن‌ها در یک‌سوم دفاعی حریف سردرگم و آشفته بازی می‌کنند و ساسان انصاری به‌هیچ‌وجه در پست مناسبی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. چنانچه تیمی در مقابل فولاد بسته بازی کند، نکونام‌ هنوز طرح و برنامه مشخصی به‌جز سانتر از کناره‌ها و شروع مجددها برای رسیدن به گل ندارد.

بازیکنان فولاد ازنظر جسمانی در شرایط بسیار خوبی بسر می‌برند و مشخص نیست که در لیگ فرسایشی ایران، جام حذفی و پلی‌آف آسیا، قادرند آمادگی بدنی خود را این‌گونه حفظ کنند یا نه؟

اگر پاتوسی بتواند به شرایط ایده آل سابقش برگردد، فولاد می‌تواند تنوع تاکتیکی‌اش را از طریق بازی خلاقانه این آفریقایی در زمین به نمایش بگذارد. نکونام‌ بشدت به مدل ۱-۳-۲-۴ علاقه دارد و احتمالاً با این مدل پایه، راهی مسجدسلیمان شود.

 

نفت، تیمی جوان و کم ادعا

این کارشناس و تحلیلگر فوتبال خوزستان بیان داشت: در آن‌سوی زمین، شاگردان جوان و کم ادعای مجتبی حسینی در قالب تیم نفت مسجدسلیمان قرار دارند که به جرات می‌توان گفت کم‌هزینه‌ترین تیم لیگ برتر این فصل فوتبال کشور محسوب می‌شوند. آن‌ها حتی از امکانات و زیرساخت‌های یک تیم لیگ دسته دومی نیز محروم‌ترند. نفتی‌های شهر اولین‌ها فصل را خوب شروع کردند، اما تیم تحت هدایت حسینی و همکارانش در سه هفته اخیر دو شکست را در خارج از خانه متحمل شدند تا این دیدار تمام خوزستانی، برای نفتی‌های مسجدسلیمان بسیار مهم و‌ حساس باشد، زیرا آن‌ها برای فرار از کمرکش جدول و صعود چند پله‌ای، به‌شدت به کسب امتیاز در این بازی نیاز دارند.

نیروی جوانی، دوندگی و پرس سنگین در میانه زمین، بستن کناره‌ها، همدلی و یکدست بودن تیم، تنگ کردن فضاهای کلیدی، بازی در فازها و استفاده از ضربات ایستگاهی از پیش تعیین‌شده ازجمله برنامه‌های تاکتیکی مجتبی حسینی این مربی دلسوز و پرتلاش خواهد بود.

نفتی‌های مسجدسلیمانی برای ایستادن در مقابل تیمی که همه جور امکاناتی را در اختیار دارد و یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی در فصل جاری رقابت‌هاست، باید با تمرکز بالا، بازی هوشمندانه‌ و حساب شده که با کمترین استرس ممکن همراه باشد، روبرو شوند.

کادر فنی و بازیکنان نفت دیار بختیاری‌های خونگرم جنوب، باید به‌خوبی جزئیات بازی را بشناسند، زیرا آن‌ها(جزئیات) در فوتبال مدرن امروزی نقش بسزایی در رقم خوردن نتایج دارند و غفلت از آن‌ها، تاوان سنگینی در پی خواهد داشت. از سویی دیگر استفاده از فرصت‌های به دست آمده همانند بازی مقابل سپاهان نیز می‌تواند در تعیین نتیجه این بازی مهیج تأثیرگذار باشد.

جدال و نبرد تماشایی این دو تیم خوب فوتبال خوزستان، به‌نوعی داستان دارا و ندار را در اذهان زنده می‌کند، گرچه در فوتبال امروزی هیچ‌چیز از پیش مشخص نیست و این بازیکنان هستند که باید بتوانند بدون نقص و با کمترین اشتباه ممکن تفکرات مربیان و همچنین خلاقیت خود را در زمین جهت پیروزی و کسب امتیاز ارائه دهند.

یزدانی در پایان بیان داشت: امیدوارم شاهد دیداری در حدِ نام و آوازه فوتبال خوزستان از سوی هر دو تیم خوب و باکیفیت مهد فوتبال باشیم.

نفت مسجدسلیمان _ فولاد خوزستان، جدال دارا و ندار در دامنه‌های زاگرس

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز