خبرگزاری کار ایران

هفته ششم لیگ برتر فوتبال کشور؛

صنعت نفت - گل‌گهر، میدانِ محک عیار واقعی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۸۲۴

امین یزدانی می‌گوید: بدون شک یکی از دیدارهای جذاب، حساس و تماشایی هفته ششم لیگ برتر فوتبال کشور را دو تیم صنعت نفت آبادان و گل گهر سیرجان در ورزشگاه پیر تختی آبادان برگزار می‌کنند.

به گزارش ایلنا از خوزستان، امین یزدانی کارشناس و پیشکسوت فوتبال خوزستان، معتقد است این دو تیم خوب و با کیفیت لیگ برتر فوتبال کشور، با انگیزه‌های متفاوتی وارد بازیِ هفته ششم می‌شوند.

به اعتقاد او، پورموسوی و شاگردانش سرمست از دیدار جذاب و برزیلی گونه‌ای که استقلال را در آزادی تا مرز شکست پیش بردند، گام به بازی خواهند گذاشت. آن‌ها برای تثبیت جایگاه خود و روند رو به رشدشان در پی کسب هر سه امتیاز این بازی حساس هستند.

پورموسوی و شاگردانش تاکنون فراتر از توقعات و انتظارات خیل عظیم هواداران آتشین‌مزاج آبادانی و کارشناسان فوتبال خوزستان و ایران پیش رفته‌اند،کاری که کمتر کسی تاکنون از آن‌ها انتظار داشت. آنان تیم را در کمترین زمان ممکن ساخته‌اند و تلفیقی از بازیکنان باتجربه و جوان را راهی رقابت‌های لیگ برتر کرده‌اند.

کسب نتیجه دلخواه در مقابل صدرنشین کنونی لیگ برتر، دور از انتظار نیست، زیرا شکل بازی نفتی‌های آبادان چنین‌ نویدی را می‌دهد.

پور موسوی ساختار بسیار خوبی در خط دفاعی برزیل ایران ایجاد کرده است، بازیکنانی با تجربه و کارآمد که عبور از آن‌ها کاری شاق، سخت و دشوار می‌نماید، خطی که کم‌کم بازیکنان آن به هارمونی و هماهنگی و درک متقابلی از یکدیگر رسیده‌اند. این خط به‌نوعی سوپاپ اطمینان برزیل ایران بشمار می‌رود.

خط میانی دونده و جنگنده‌ای که همواره با استفاده از نیرو و توان جوانی، نبردهای فیزیکی را از رقبا برده است و بالانس بسیار خوبی را در فاز دفاع و حمله ایجاد می‌کند نیز مکمل خط دفاعی است، خط میانی جوان و انرژیک با انگیزه‌ای که تقابل آن‌ها برابر خط میانی سیرجانی‌ها می‌تواند نقشی تعیین‌کننده در بازی ایفا کند.

در خط حمله، تمام نگاه‌ها به کاپیتان طالب ریکانی است،کسی که با حرکات انفجاری، سرعت و به‌ویژه در عرض حرکت کردن و اقدام  ناگهانی به شوت‌زنی، مشکل‌گشای هر بن‌بست تاکتیکی بشمار می‌رود. بازیکنی که در اوج بلوغ فوتبالی‌اش بسر می‌برد.

 

قلعه نوعی با توانایی عبور از بحران

امین یزدانی افزود: در آن‌سوی زمین، شاگردان قلعه نوعی پرافتخارترین مربی این رقابت‌ها، قرار دارند که در هفته اخیر در خانه، بازی را به تارتار و پیکان واگذار کرده بودند.

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موفقیت‌آمیز دوران مربیگری قلعه نوعی، سرعت در برون‌رفت از بحرانی است که ممکن است تیمش در آن گرفتار شود. او به‌خوبی بلد است و تجربه آن را نیز دارد که پس از هر شکست سخت و ناامید کننده، با اتخاذ تدابیری مناسب و کارهای روانی، دوباره تیم را روی ریل بُرد قرار دهد.

برنامه‌های قلعه نوعی در فصل جاری روی دو مدل بازی ساخته شده است که مدل اول و مورد علاقه‌اش۱-۳-۲-۴ است. در صورتی‌که تیمش از نظر نتیجه عقب باشد با اضافه کردن شاکری به منشا، آرایش تیمی‌اش به شکل ۲-۴-۴ درمی آید.

گل گهر بیشتر روی پاس‌های قطری و طولی و استفاده از شروع مجددها استوار شده است. منشا و سپس شاکری در متن چنین برنامه‌ای قرار دارند، آن‌ها از سوی زنده روح، عاشوری، سعید صادقی و همچنین دو فول بکش(برزای و زکی پور ) حمایت می‌شوند.

به‌یقین قلعه نوعی برای خنثی کردن ریکانی مؤثرترین مهره تهاجمی صنعت نفت، تدابیر لازم را در نظر گرفته است.

در صورت مهار کردن ریکانی که این روزها فقط به یک‌لحظه برای گلزنی نیاز دارد، باید پورموسوی پلن های مختلفی به‌عنوان جایگزین نیز در طول بازی برای رسیدن به گل داشته باشد.

این دیدار می‌تواند جذاب‌ترین و زیباترین بازی هفته ششم لیگ برتر کشور لقب گیرد، البته اگر هرکدام از دو تیم زودتر به گل دست یابند.

این دیدار روز شنبه ۲۲ آذرماه از ساعت ۱۵ در ورزشگاه تختی آبادان برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز