خبرگزاری کار ایران

امینی مطرح کرد:

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از اقدامات مهم تامین اجتماعی/ سازمان ماهانه 146هزار میلیارد ریال برای 44 میلیون بیمه شده هزینه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۷۷۸

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی متناسب سازی حقوق بازنشستگان را یکی از اقدامات مهم سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: امسال افزایش متناسب سازی حقوق نیز انجام شده اما به لحاظ اینکه تورم بالاست اثر این افزایش چندان محسوس نیست.

به گزارش ایلنا، رضا امینی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی به 44 میلیون نفر بیمه شده تامین اجتماعی در سطح کشور اشاره کرد و اظهارداشت: سازمان ماهانه برای این میزان بیمه شده 146 هزار میلیارد ریال هزینه می کند.

وی افزود: این میزان هزینه از محل منابع داخلی سازمان تامین اجتماعی تامین می‌شود و در این زمینه خوشبختانه تاکنون  مشکلی در پرداختی ها چه کوتاه مدت و بلند مدت وجود نداشته است.

امینی میانگین آمار بیمه شدگان خراسان شمالی را کمتر از میانگین کشوری اعلام کرد و اظهار داشت: 35 درصد جمعیت این استان بیمه شده تامین اجتماعی هستند و این درحالی است که میانگین این شاخص در کشور 50 درصد است.

دکتر امینی همچنین در رابطه با هزینه های سرسام آور بازنشستگی پیش از موعد بر سازمان تامین اجتماعی  گفت: در این زمینه صندوق ها ورودی و خروجی خود را محاسبه می کنند و در این خصوص اگر مولفه ای  تغییر کند محاسبات به هم می خورد و با مشکل مواجه خواهد شد.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از اقدامات مهم تامین اجتماعی/ سازمان ماهانه 146هزار میلیارد ریال برای 44 میلیون بیمه شده هزینه می‌کند

وی بر متناسب سازی حقوق بازنشستگان تاکید کرد و اظهار داشت: امسال افزایش متناسب سازی حقوق نیز انجام شده اما به لحاظ اینکه تورم بالاست اثر این افزایش چندان محسوس نیست.

نماینده مردم خراسان شمالی خواستار اجرای فاز 2 پتروشیمی خراسان شد

دکتر پاکمهر، نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی نیز  با بیان اینکه نقش تامین اجتماعی به لحاظ داشتن هلدینگ شستا بر کسی پوشیده نیست، گفت: چرا که یکی از هلدینگ های بسیار بزرگ و اثرگذار در کشور در استان ما است .

وی افزود: در بحث سرمایه گذاری، استان ما  از حضور شستا بی نصیب نبوده ولی حضور شستا در خراسان شمالی متفاوت از استان های دیگر است.

وی ادامه داد : بنابر این انتظار داریم در شرایط فعلی که وضعیت اقتصادی و معیشتی بر زندگی مردم حاکم است و فضای کسب و کار رضایت بخش نیست و بیکاری و تورم کمرشکن شده است در این زمینه هر اندازه بتوانیم برای اشتغال و کارآفرینی کار کنیمریال از آسیب ها به دور خواهیم ماند.

پاکمهر خواستار اجرای مرحله 2 پتروشیمی خراسان شد و اظهار داشت: عمر پتروشیمی ها 15 تا 20 سال است و باید فازهای دوم و سوم برای این صنایع تعریف شود.

وی افزود: متاسفانه در پتروشیمی استان تنها کلنگ اجرایی فاز دوم به زمین زده شده و حال اینکه در سایر استان ها فازهای تکمیلی اجرایی شده است.

دکتر وحیدی نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی نیز تامین اجتماعی را یک کانون رفاه اجتماعی برای کسانی دانست که می خواهند در جامعه ایمن زندگی کنند.

وی در رابطه با طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: در طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان معمولا به طور طبیعی هزینه های زندگی بازنشستگان کاهش پیدا نمی کند بلکه افزایش پیدا می‌کند و آن بخاطر نگاه خانواده از سرپرست خانوار است که جنبه حمایتی دارد.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی یکی از علل پایین بودن ضریب پوشش بیمه ای استان را بالا بودن جمعیت روستایی آن اعلام کرد و اظهار داشت: تامین اجتماعی باید بیمه تولید کننده کشاورز را به عنوان بیمه پایه بپذیرد چرا که این استان قطب کشاورزی است.

وی بر ضرورت  توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: این استان در زمینه توسعه صنایع ظرفیت و پتانسیل بالایی دارد که نیازمند حمایت و توجه ویژه است.

نگاه غیر بیمه ای به سازمان تامین اجتماعی از مهمترین چالش های سازمان

سید احمد سیدی، مدیرکل جدید تامین اجتماعی خراسان شمالی نیز خطاب به نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی به ماموریت و تعهدات متنوع سازمان تامین اجتماعی به جامعه هدف این سازمان اشاره کرد و معتقد است بعد از وزارت نفت بزرگترین عملیات مالی گردش نقدینگی کشور مربوط به سازمان تامین اجتماعی است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی دارای هلدینگ و شرکت های بزرگ سرمایه گذاری است و جامعه هدف او بیش از 50 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارد.

وی ادامه داد: بنابراین سازمانی به این بزرگی نیازمند آن است که از منابع آن صیانت شود و مدیریت مصارف  و منابع درستی داشته باشد.

سیدی افزود: برای تحقق ماموریت سازمان، مدیریت منابع و مصارف لازم است تا برای کسانی که در این صندوق سرمایه گذاری می کنند و دسترنج خود را در این صندوق منتقل می کنند در زمان بازنشستگی بدون دغدغه و استرس امنیت و معاش زندگی شان فراهم شود.

وی به شرایط حاضر سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: در این خصوص معتقدم طی تجربیاتی که کسب کردم و باتوجه به پاره ای از وظایف و تعهدات خارج ضوابط بیمه ای که بر دوش سازمان قرار دارد و هزینه های روز افزون، هر روز بر تعهدات و مصارف سازمان افزده می شود.

وی اذعان کرد: از طرف دیگر نیز هر روز منابع سازمان کاهش می یابد بنابر این تامین اجتماعی نیازمند جراحی بزرگ است که اگر این اتفاق نیفتد به طور یقین در آینده نزدیک دچار مخاطرات اجتماعی غیر قابل جبران خواهد شد.

وی یکی از مهمترین مباحثی که سازمان تامین اجتماعی برای تامین مصارف خود مواجه است را نبود نظام جامع رفاه اجتماعی عنوان کرد و افزود: اگر ما تعهدات خارج از قوانین بیمه ای را از دوش سازمان برنداریم مواردی از جمله بازنشستگی پیش از موعد ، مشاغل سخت و زیان آور، رعایت نکردن نظام جامع ایمن کسب و کار به وجود می آورد.

وی نگاه غیر بیمه ای به سازمان تامین اجتماعی را از مهمترین چالش سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و از نمایندگان مجلس خواستار حمایت و توجه ویژه دراین خصوص شد.

سیدی در رابطه با تاکید معاون امور استان ها سازمان تامین اجتماعی در رابطه با افزایش بیمه ای در استان گفت: به طور یقین برای همه امور به ویژه رشد جمعیت تحت پوشش بیمه ای استان و سایر نواقصی که در حوزه مباحث فنی و تخصصی این اداره کل در استان وجود دارد و برنامه علمی – راهبردی و عملیاتی در استان خواهیم داشت و با استمداد از همکاران باتجربه استان این توفیق درکمتر یکسال آینده به رشد و توسعه مورد انتظار سازمان خواهد رسید .

در پایان این آیین از زحمات محمد علی عباس زاد وحید که به بازنشستگی نائل شدند قدردانی و سید احمد سیدی به عنوان مدیرکل جدید تامین اجتماعی خراسان شمالی معرفی و منصوب شد.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از اقدامات مهم تامین اجتماعی/ سازمان ماهانه 146هزار میلیارد ریال برای 44 میلیون بیمه شده هزینه می‌کند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز