خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی خراسان شمالی خبر داد:

برگزاری نمایشگاه بین المللی توانمندی های صادراتی خراسان شمالی در اسفند ماه

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۹۷۲

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از برگزاری نمایشگاه و همایش بین المللی توانمندی های صادراتی کالا و خدمات خراسان شمالی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی بجنورد در اسفند ماه امسال خبر داد .

به گزارش خبرنگار ایلنا، دکتر مهدی نجات نیا در جمع بازرگانان و تجار خراسان شمالی بااعلام این خبر گفت: این نمایشگاه با دعوت از 40 سرگروه تشکل و اتحادیه‌های اقتصادی 9 کشور شامل عراق، ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، افغانستان، ازبکستان و پاکستان همچنین سفرا و رایزن های اقتصادی آنان برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی قابلیت های اقتصادی و تولیدی استان به هیات های تجاری کشورهای دعوت شده به این نمایشگاه و بازارسازی برای این ظرفیت های تولیدی عنوان کرد.

نجات نیا در بخش دیگری از سخنان  خود با اشاره به اینکه در سال گذشته حجم صادرات در سطح دنیا 19 هزار تریلیون دلار بود که سهم صادراتی کشور ایران از این حجم تبادل صادراتی 44 میلیارد دلار و سهم خراسان شمالی 30 میلیون دلار بوده است.

وی عنوان کرد: از خراسان شمالی 20 قلم محصول از جمله عرقیجات، خدمات فنی مهندسی، سالامبور، مواد شیمیایی تولید شده در پتروشیمی خراسان، زعفران، آجیل، سیمان، انواع رنگ های ساختمانی، محصولات لبنی، ماکارونی به بازارهای هدف صادر شدند.

وی همچنین افزود: بازار برخی از کشورهای دنیا از جمله چین، هند، آلمان، فرانسه، ژاپن و کره جنوبی ظرفیت پذیرش حجم بالایی از واردات کالاهای ارزان، با کیفیت و ارگنیک را دارند، افزود: بنابراین کشور ایران و استان خراسان شمالی راهی جز این ندارند که برای عبور از شرایط تحریمی اعمال شده بر کشور و بهبود شرایط اقتصادی اش برنامه های راهبردی سیال برای دست یابی به این بازارهای صادراتی (صادرات غیر نفتی) را تدوین و در دستور کار قرار دهد.

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی خراسان شمالی تصریح کرد: در همین راستا، برگزاری نمایشگاه های بین المللی برای معرفی ظرفیت های تولیدی و خدماتی کشور و استان به بازارهای هدف بسیار اهمیت دارد که اتاق بازرگانی استان به این سو قدم گذاشته است.

نجات نیا همچنین اظهارداشت: علاوه بر آن، اتاق بازرگانی استان نسبت به ایجاد تشکل‌های صادراتی، خدماتی، اقتصادی نیز ورود کرده است تا از این محل بتوان مشکلات بازرگانان را کاهش و دست یابی به بازارهای هدف را تسهیل کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز