خبرگزاری کار ایران

از ۲۶ تا ۲۹ اردیبهشت ماه؛

حضور 110 شرکت خارجی در چهارمین نمایشگاه ریلی کشور

دبیر چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی گفت: بیش از ۳۵۰ شرکت داخلی و ۱۱۰ شرکت خارجی از ۲۶ تا ۲۹ اردیبهشت ماه، درنمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی تهران حضور می یابند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی محتشم امیری افزود: شرکت هایی از کشورهای آلمان، انگلستان، سوئیس، فرانسه، ایتالیا، ترکیه، چین، فنلاند، بنگلادش، بلژیک، جمهوری چک، روسیه، اوکراین، استرالیا، لهستان، سوئد و بلغارستان در این نمایشگاه مشارکت دارند.

به گفته وی، شرکت‌های زیمنس آلمان، آلستوم فرانسه، استادلر سوئیس، بمباردیر و بوخومر آلمان با انتقال دانش و فناوری، دستاوردهای خود را در صنعت حمل و نقل ریلی در این نمایشگاه عرضه می کنند.

محتشم امیری افزود: نمایشگاه یاد شده به عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی بین‌المللی حمل و نقل ریلی در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود و در فضایی به وسعت 20 هزار متر مربع برپا خواهد شد.

همزمان با برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی؛ همایش بین المللی(ریل- نفت - بندر) و گردهمایی تخصصی قطارهای پرسرعت ژاپن با حضور دست‌اندرکاران و کارشناسان حمل و نقل ریلی کشور، مسئولان انجمن‌های ریلی اسپانیا، ژاپن، ایتالیا، راه آهن قزاقستان، چین، چک و ایتالیا نیز برگزار می‌شود.

پیش از این محمدحسین قنبری رئیس انجمن صنایع ریلی ایران گفته بود: تلاش می‌شود نمایشگاه بین‌المللی صنایع ریلی ایران به‌ عنوان قطب نمایشگاه‌های ریلی منطقه مطرح شود، تا حضور گسترده شرکت‌های ایرانی و بین‌المللی را در این نمایشگاه به دنبال داشته باشد.

وی مقابله با تحریم‌های ظالمانه، افزایش صادرات، بومی‌سازی صنعت ریلی و آشنایی شرکت‌های داخلی با آخرین دستاوردهای فناوری‌های صنایع ریلی در جهان را از اهداف برگزاری این نمایشگاه در تهران ذکر کرد.

وی گفت‌: برگزاری این نمایشگاه زمینه مناسبی را برای شرکت‌های ایرانی به منظور همکاری‌ خود با شرکت‌های معتبر جهان در صنعت حمل و نقل ریلی فراهم می کند تا بتوانیم از آخرین دستاوردهای صنعت ریلی و صنایع وابسته به آن استفاده کنیم.

در این نمایشگاه بخش‌های مختلف صنایع و خدمات مختلف ریلی از جمله بخش مسافری درون شهری، برون شهری و بخش باری، واگن‌های نیرو محرکه، واگن مولد، لکوموتیو های برقی و دیزلی، قطعات مصرفی واگن های اتوبوسی، واگن های باری، شرکت های حمل و نقل ریلی، شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش، خدمات تعمیر و نگهداری و خدمات بیمه ای در معرض دید علاقه‌مندان قرار می گیرد.

پیشتر مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفته بود، براساس برنامه‌های پنجساله چهارم و پنجم توسعه سهم بخش ریلی از کل جابجایی بار کشور 30 درصد پیش بینی شده بود، در حالیکه این رقم اکنون 11 درصد است و با به‌کارگیری سیاست‌های نادرست در دوره سال های 92- 1385 این رقم به 10.5 درصد تنزل یافت.

سال 1393 سهم حمل بار ریلی با رشدی مثبت به رقم 10.9 درصد رسید.

کد خبر : ۳۷۰۴۶۲