خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

سهمیه 120 نفری وام قرض‌الحسنه برای بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان شمالی

asdasd
کد خبر : ۳۹۲۸۳۵

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران خراسان شمالی از سهمیه 120 نفری وام قرض‌الحسنه برای بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان شمالی خبرداد و خواستار افزایش وام قرض الحسنه برای اقشار بازنشسته استان شد.

مجید مجیدنیا، رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، از سهمیه 120 نفری وام قرض الحسنه برای بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان شمالی خبر داد و گفت: سهمیه این وام در سال جاری در دو مرحله به بازنشستگان تعلق گرفت که بر این اساس بجنورد 44 نفر ، شیروان 30 نفر ، اسفراین 14 نفر ، آشخانه 4 نفر ، جاجرم 8 نفر و 40 نفر سهمیه استان با اولویت بازنشستگان بیمارهای خاص اختصاص خواهد یافت .

وی بر حمایت بیشتر مسئولان مربوطه نسبت به وضعیت درمانی بازنشستگان استان تاکید کرد و گفت: برخی‌بیماران خاص ماهانه 2 تا 4 میلیون‌تومان برای دارو و مخارج درمانی هزینه‌ می‌کنند که دشواری‌های بسیار بالایی برای بازنشستگان در پی دارد.

وی حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی استان را 800 هزار تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر برخی بازنشستگان با 30 سال سابقه کار از حداقل مزیت ها بهره مند هستند.

مجیدنیا با اعلام این که نیروهای بازنشسته کارگری با حداقل حقوق زندگی خود را سپری می کنند، اظهار کرد: متاسفانه حقوق دریافتی آنها پاسخگوی نیازهای اولیه این قشر نیست.

وی در ادامه به طلب 120 هزار میلیاردتومانی سازمان تامین اجتماعی از دولت اشاره کرد واظهار داشت: 70 درصد پرداختی مستمری بگیران از محل منابع سازمان و 20 درصد نیز از محل صنایع و مابقی نیز از طریق وام پرداخت می شود.

وی افزود: هم اکنون با این شرایط اگر دولت بدهی خود را پرداخت نکند سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت حقوق اقشار تحت پوشش خود با چالش مواجه خواهد شد.

رئیس کانون بازنشستگان مستمری بگیران تامین اجتماعی استان خواستار افزایش سهمیه برنامه های تفریحی و اردویی برای بازنشستگان استان شد و گفت: هم اکنون حدود 12 هزار بازنشسته سازمان تامین اجتماعی در سطح استان داریم که تنها سهمیه این استان برای 130 نفر تعریف شده است.

انتهای پیام/
برزگر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز