خبرگزاری کار ایران

دبیراجرایی خانه کارگر خراسان شمالی تاکید کرد

ضرورت همسویی جامعه کارگری وکارفرمایی در راستای رفع موانع تولید

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان شمالی، گفت: اگر نگاه جامعه کارگری و کارفرمایی همسو با هم در راستای رفع موانع تولید باشد بسیار موفق عمل خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از بجنورد، فرهاد هدایتی، در نشست تخصصی تشکل‌های کارگری استان که در هفته کارگر برگزار شد، به تحقق شعار سال رهبرمعظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره کرد  و کارگران را ستون اقتصاد مقاومتی در کشور دانست.

وی افزود: کارگران علی‌رغم مشکلات بی‌شماری از قبیل مشکلات معیشتی، نداشتن امنیت شغلی و... که دبا آن مواجه هستند ولی همچنان برای استوار نگه داشتن انقلاب از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند.

هدایتی از مسئولان استانی و کشوری خواست با همراهی و همدلی به حداقل انتظارات جامعه کارگری‌که به فرموده امام راحل نظام جمهوری اسلامی ایران مدیون زحمات آنها است جامه عمل بپوشانند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای کار خراسان شمالی مشکلات جامعه کارگری را بی‌شمار دانست و یکی از مشکلات مهم این قشر را وضعیت معیشتی کارگران اعلام کرد.

محمد صباغیان در این باره گفت: افزایش دستمزدهایی که در توافق سه‌جانبه‌گرایی (نماینده کارفرما،ن ماینده کارگر و نماینده دولت در شورای عالی کار) اتفاق می‌افتد جوابگوی تورم فعلی مملکت نیست.

وی همراه شدن کارفرما وکارگر را در راستای حل مشکلات جامعه کارگری بسیار تاثیرگزار دانست و اظهار داشت: همراهی این دو قشر در تسهیل  و رفع مشکلات بسیاری از برنامه‌های کاری دولت موفق عمل خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی کار استان، امنیت شغلی کارگران را یکی دیگر از  مشکلات عمده جامعه کارگری بیان کرد و افزود: تا زمانی که موضوع معیشتی کارگران حل نشود نه کارفرما رغبت ایجاد شغل پایدار و نه کارگر رغبت کار کردن را دارد.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان خراسان شمالی نیز دراین جلسه تنها افزایش دستمزد، وگرانی را مشکل این قشر ندانست وگفت: بسیاری از مسائل کلان کشور در بحث امنیت شغلی و... هم اکنون جامعه کارگری را با چالش مواجه کرده است.

محمد صمدی پیشنهاد کرد دراین راستا می‌توانیم به منظور رسیدگی بهتر از مشکلات جامعه کارگری جمع‌بندی نتایج جلسات مطروحه را با ارائه راهکارهای پیشنهادی جهت مطرح کردن در جلسات شورای گفت‌وگوی استان و حتی شورای گفت‌وگوی مرکز انتقال دهیم.

مهری بویه، مدیرعامل شرکت تولیدی پوشاک زنان خراسان شمالی نیز در این جلسه به مشکلات جامعه کارگری زنان استان نیز اشاره کرد و اظهار کرد: نداشتن بیمه برای زنان کارگر مهمترین مشکل این قشراست.   

کد خبر : ۳۶۵۳۸۳