خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فنی و حرفه ای استان مطرح کرد:

حرکت سازمان فنی و حرفه ای خراسان رضوی در زمینه جهش مهارت است

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۰۶۹

مدیر کل سازمان فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: جهش تولید زمانی عملی می‌شود که افزایش تقاضا با توجه به کیفیت محصولات در سایه افزایش مهارت آموزی توسط نیروی انسانی ماهر تجربه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گناباد ، افشین رحیمی در اولین جلسه مهارت آموزی در محل فرمانداری شهرستان گناباد گفت: سال 1399 توسط رهبر معظم انقلاب سال جهش تولید نامگذاری شده و همه برنامه ها و امور باید در جهت تربیت نیروی ماهر و آموزش دیده به واسطه تاثیری که بر کیفیت و کمیت تولید دارد حرکت کند.

وی افزود:  آموزش و تربیت نیروی ماهر ، تخصصی و کارآفرین به معنای ورود به بازار کار و تسهیل در امر اشتغال زایی است.

وی تصریح کرد: جهش تولید زمانی عملی میگردد که تقاضا برای محصولات و تولیدات با توجه به کیفیت تولید در سایه افزایش مهارت آموزی توسط نیروی انسانی ماهر تجربه شود و سازمان فنی و حرفه ای استان با هدف جهش مهارت در سال جدید گام برخواهد داشت.

مدیر کل سازمان فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط موجود و مبارزه با ویروس کرونا ، جهاد آموزشی در سنگرهای آموزش مجازی مهارت های فنی و حرفه ای استان در حال انجام است .

وی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی ،خیرین  و پتانسیلهای موجود در شهرستان گناباد گفت: افزایش مهارت آموزی نیروی انسانی ماهر با تلاشهای گسترده سازمان فنی و حرفه ای از هزینه ها کاسته و در راستای افزایش کیفیت در تولید گامهای خوبی در جهت پیشرفت شهرستان گناباد در سطح استان رقم خواهد زد.

حامد قربانی فرماندار شهرستان گناباد در ادامه جلسه شورای مهارت آموزی گفت: مهارت یعنی به روز بودن اطلاعات نیروی انسانی است چه بسا فردی با دارا بودن مدارک و مدارج دانشگاهی در زمان خود به عنوان نیروی ماهر تلقی میشد ولی بسته به گذر زمان ، اطلاعات وی باید به روز شود.

قربانی افزود: بحث توانمند سازی نیروی انسانی  ، مهارت آموزی تخصصی ، شناسایی وضعیت بازار ، شناسایی نیروی انسانی ماهر از جمله اهدافی است که در جهت تولید با کیفیت و افزایش تقاضا در بازار فروش از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

فرماندار گناباد گفت: شهرستان گناباد دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی از جمله 173 واحد صنعتی است که 158 واحد فعال بوده، یک شهرک صنعتی با امکانات کامل ، 2 ناحیه صنعتی کامل ، 9 واحد دانشگاهی با ظرفیت 12 هزار نفری ، 18 هزار دانش آموز زیر نظر اداره آموزش و پرورش گناباد ، 10 معین اقتصادی که می‌تواند زمینه ساز تولیدات با کیفیت در سطح استان و کشور باشد .

وی تصریح کرد: شهرستان گناباد از لحاظ افزایش کیفیت تولیدات رتبه سوم تولید شیر و رتبه سوم تولید گوشت در سطح استان ، 7500 هکتار سطح زیر کاشت پسته مرغوب، زعفران ممتاز ( زعفران سنو گناباد زعفران مبتنی بر قنات که به ثبت جهانی رسیده) ، و سفال مند که قدمتی هزار ساله دارد و نسل به نسل این هنر گرانبها به ایندگان منتقل می شود.

وی گفت: افزایش مهارت آموزی نیروی انسانی در قالب کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی باعث کاهش خسارت، کاهش هزینه ها، افزایش کیفیت و مدیریت زمان می‌شود که همه این موارد بر ارتقا کیفیت و افزایش تقاضا در بازار فروش محصول تاثیر گذار بوده و در راستای بهبود شرایط اقتصادی شهرستان گناباد در دستورکار تمام ادارات و نهادها باید قرار گیرد.

در پایان جلسه از طرف اداره فنی و حرفه ای گناباد از تمامی معین های اقتصادی و مدیران ادارات و مسئولان شهرستان گناباد که با فنی حرفه ای شهرستان تفاهمنامه همکاری داشته اند، تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز