خبرگزاری کار ایران

همزمان با سراسر کشور؛

جشنواره بازی‌های بومی محلی ویژه توانخواهان بهزیستی تربت حیدریه برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۳۱۰

اولین جشنواره ورزشی و بازی های بومی‌ محلی توانخواهان به همت اداره بهزیستی تربت حیدریه در چهار رشته دارت، شطرنج، آمادگی‌ جسمانی و دومیدانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه ، زهره اقبال نیا رئیس اداره بهزیستی تربت حیدریه در جمع خبرنگاران گفت:جشنواره ورزشی ویژه جامعه هدف بهزیستی یک طرح ملی بود که به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر در شهرهای مختلف ایران اسلامی‌ به صورت پایلوت اجرا شد. وی هدف برگزاری این جشنواره را تشویق و افزایش مهارت های اجتماعی مددجوهایی که در روابط اجتماعی محدود تر هستند؛ اعلام داشت و افزود: در خراسان رضوی چهار شهرستان قوچان، چناران،مشهد و تربت حیدریه این جشنواره را برگزار کردند.

وی خاطر نشان کرد: در این جشنواره ورزشی ۱۰۵ ورزشکار زن و مرد شرکت داشتند و همه توانخواهان شرکت کننده ساکن روستاهای بخش مرکزی تربت حیدریه بودند. وی افزود: این ورزشکاران بدون هیچ سابقه ای در ورزش حرفه ای پای به عرصه رقابت با یکدیگر پرداختند.

رئیس اداره بهزیستی تربت حیدریه ابراز داشت: مهم ایجاد شور و نشاط و همچنین تشخیص استعدادهای احتمالی این عزیزان است و با برگزاری این جشنواره ورزشی ارتقاء مهارت و هماهنگی و افزایش توان حرکتی توانخواهان می باشد.

اقبال نیا گفت: نفرات برتر این جشنواره ورزشی در روزهای آتی در اختتامیه این مسابقات که در مشهد برگزار خواهد شد از سوی ریاست سازمان بهزیستی هدایای ویژه خود را دریافت خواهند کرد.

گفتنی است نفرات برتر در رشته دارت، هادی حسنی، محمد امین رستار و محمد سلیمانیان در بخش آقایان به مقام اول تا سوم رسیدند و در‌ بخش بانوان زینب زارعی، الهام نجفی و سمیه مدرس زاده به ترتیب مدال طلا، نقره و برنز را بر‌گردن آویختند.

در رشته شطرنج هاشم کرامتی نیا،جعفر شجاعی و جواد برمزه اول تا سوم شدند و در بخش خانم ها نیز فقط یک شرکت کننده ثبت نام کرده بود.

در رشته آمادگی جسمانی که در سه بخش دراز و نشست، شنای سوئدی و پرتاپ توپ سنگین برگزار شد ، در‌ مجموع امتیاز های سه بخش وحید عباسی، شیرمحمد دیدنده و احسان کبیری اول تا سوم بخش آقایان شدند و در بخش بانوان زبیده ابراهیمی، زهرا ترکمانی به مقام اول و دوم و اعظم محمودی و ریحانه سلمانی مشترکا به مقام سوم رسیدند.

در رشته دومیدانی نیز عادل حیدری، امید مرادزاده و امید شیبانی در بخش آقایان به ترتیب روی سکوی اول تا سوم رفتند و در بخش خانم ها ورزشکاران اول تا سوم، فاطمه عباس زاده، سمیرا نیک نام و عطیه حسین زاده بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز