خبرگزاری کار ایران

از ابتدای سال تاکنون؛

روکش آسفالت ۸۵ درصد خیابان های تایباد انجام شده است

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۳۵۹

شهردار تایباد گفت: از ابتدای امسال طرح روکش و آسفالت خیابان‌های شهر تایباد در اولویت کاری این نهاد خدمات شهری قرار گرفت و تاکنون 85 درصد خیابان‌ها آسفالت شده و مقدار باقیمانده متعلق به خیابان‌های فرعی و تازه شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تایباد، ایوب سیدالحسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان که شامگاه گذشته در شهرداری تایباد برگزار شد، با توجه به 70 هزار مترمربع روکش و آسفالت انجام شده در خیابان‌های این شهر، اظهار کرد: بر اساس تفاهمنامه انجام شده قرار بود شهرداری 3.5 کیلومتر طول را بسترسازی کند و ۶۵۰ تن قیر توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تامین شود.

وی با اشاره به خَلف وعده اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: برخلاف وعده‌های داده شده این اداره کل مبنی بر تامین 650 تن قیر تعهد شده برای آسفالت کمربندی ضلع شرق این شهر، این اداره فقط 240 تن را تحویل داده و هنوز با توجه به پیگیری‌های انجام گرفته وعده داده شده تحقق نیافته است.

سیدالحسینی مطرح کرد: با توجه به اولویت راه‌اندازی این کمربندی در راستای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار براثر تردد کامیون‌های ترانزیت، قیر مورد نیاز برای اتمام آسفالت این قسمت توسط شهرداری تایباد خریداری و روند آسفالت اتمام یافت اما وعده اداره کل تحقق نیافت.

وی با بیان اینکه رهاسازی فاضلاب خانگی در جوی‌های سطح شهر یک مشکل اساسی است، افزود: درحال حاضر بیش از 80 درصد فاضلاب‌های خانگی در این شهر به جوی‌ها و خیابان‌ها سرازیر می‌شوند که مشکلات فراوانی را در پی دارد. 

شهردار تایباد اعلام کرد: سرازیر شدن این آب‌ها مشکلاتی از قبیل ایجاد آلودگی محیطی، بوی نامطبوع، رشد و تکثیر حیوانات و حشرات موذی مانند موش، انواع سوسک و پشه شده که سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از بیرون رفت فاضلاب خانگی تصریح کرد: این عمل ناشایست علاوه بر انتشار آلودگی هزینه‌های اضافی برای شهرداری مانند مرمت و روکش آسفالت، لایروبی و شستشوی جوی‌ها را در بردارد.

سیدالحسینی اظهار کرد: فضای سبز شهری در تایباد 112 هکتار است و اکنون 85درصد آبیاری آن به‌وسیله آب غیر شرب در راستای صرفه جویی در مصرف آب صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: مجموعه فضای سبز سطح شهر به صورت دوره‌ای و روزانه با آب خام غیر شرب به وسیله چهار حلقه چاه آبیاری می‌شود که سه حلقه از آن به مناطق قابل دسترس جابجا شده است. چاه‌های تامین آب فضای سبز قابل دسترسی به تانکر‌های آبرسان شهرداری در سه نقطه پارک خیام، برق مزار و کشتارگاه قدیم تهیه شده است.

وی با اشاره به 15 درصد باقی‌مانده از فضای سبز در تایباد گفت: از اولویت‌های این شهرداری سامان دادن آبیاری این مقدار است که به زودی با آب غیرشرب انجام گیرد.

سیدالحسینی در این جلسه از تامین سرانه فضای سبز شهرداری تایباد تا 7 سال آینده خبر داد و افزود: سرانه فضای سبز در استان برای هر نفر 13 متر تعریف شده در حالی‌که این مهم در تایباد 16 متر است.

وی ادامه داد: روزانه در این شهر 40 تن انواع زباله تولید و 15 تن نخاله و لجن جمع‌آوری می‌شود. یکی از مشکلات عدم تفکیک زباله در این منطقه کمبود زباله‌های خشک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز