خبرگزاری کار ایران

فرهمندراد مطرح کرد:

روزانه ٣٩٢ تن انواع فرآورده‌های لبنی در نیشابور تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۲۹۵

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: روزانه ۶٠٠ تن شیر جذب کارخانجات لبنی شهرستان می‌شود که تعداد ٨٠ واحد صنعتی صنایع تبدیلی و غذایی تحت پوشش جهاد کشاورزی در سطح شهرستان نیشابور فعال است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، محمد علی فرهمند راد در این خصوص افزود: در حال حاضر ١۶ واحد لبنی با ظرفیت اسمی بیش از ١۵٠ هزار تن در سال و تولید واقعی حدود ١٢٠ هزار تن در سال انواع فرآورده‌های لبنی را تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه شهرستان نیشابور مقام اول را در زمینه تولید شیر خام دارد اظهار کرد: روزانه ٧٢٠ تن شیر خام در این شهرستان تولید و به کارخانجات سطح شهرستان، سایر شهرستان ها و حتی خارج از استان صادر می گردد.

فرهمند راد با اشاره به اینکه اکنون در کارخانجات لبنی شهرستان تعداد ۶٠٠ نفر اشتغال مستقیم و ١٢٠٠ نفر غیرمستقیم را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ٢٠ درصد فرآورده های لبنی تولیدی شهرستان از جمله بسته‌بندی شیر، پنیر، ماست، دوغ، کره و شیرخشک به خارج از کشور صادر می گردد.

وی با بیان این مطلب که تأمین خوراک دام شهرستان توسط ١۵ کارخانه تولید خوراک آماده دام فعال با ظرفیت ٣۶٠ هزار تن در سال صورت می گیرد ادامه داد: در سال جاری تاکنون مبلغ بیش از ١٩٩ میلیون ریال تسهیلات سرمایه ای و مبلغ بیش از ١٨٠ میلیون ریال سرمایه در گردش از محل صندوق توسعه ملی به مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی اختصاص یافته است.

فرهمند راد با اشاره به وجود قابلیت‌های فراوان برای توسعه‌ صنایع لبنی فعال شهرستان گفت: در این زمینه باید مشوق‌های کافی برای سرمایه‌گذاران لحاظ شود و از صنعتی که می توان گفت به سمبل صنعت شهرستان تبدیل‌شده است همچنین با ایجاد دامداری های صنعتی و حمایت از زیر بخش‌های کشاورزی به ‌عنوان تأمین‌ کنندگان مواد اولیه صنعت لبنیات که می تواند در کاهش هزینه‌های تولید مؤثر باشد.

وی در پایان یادآور شد: سرانه‌ی مصرف شیر در کشور پایین است و افزایش مصرف شیر خود به‌ خود باعث کاهش هزینه‌های درمان خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز