خبرگزاری کار ایران

مدیر تامین اجتماعی شهرستان خبر داد:

پرداخت سالیانه 120 میلیارد ریال یارانه به کارگران در قوچان

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۷۷۴

مدیر شعبه تأمین اجتماعی قوچان گفت: سازمان تأمین اجتماعی حدود 11 تا 12 میلیارد تومان یارانه به کارگران ساختمانی در این شهرستان پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان، هادی ابوالحسن زاده با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان قوچان، ضمن یادآوری اینکه 17 هزار و 985 بیمه‌ شده اصلی و 28 هزار و 500 بیمه‌ شده تبعی در این شهرستان وجود دارد، تصریح نمود: 6 هزار و 159 مستمری‌بگیر و 4 هزار و 265 افراد تبعی نیز از خدمات تأمین اجتماعی قوچان استفاده می‌کنند و ماهیانه حدود 80 میلیارد ریال حقوق به مستمری‌بگیران پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر این مطلب که هیچ تأخیری در پرداخت حقوق رخ نداده و قرار است در سال جاری 900 میلیارد ریال در این حوزه پرداخت شود، اذعان داشت: در حوزه کارگران ساختمانی نیز 3 هزار کارگر زیرپوشش قرار دارند که به دلیل ایجاد ابهام و ایهام از دولت در این زمینه یارانه‌ای توسط تأمین اجتماعی دریافت نمی‌شود.

رئیس سازمان تامین اجتماعی قوچان همچنین افزود: سازمان تأمین اجتماعی حدود 11 تا 12 میلیارد تومان یارانه به کارگران ساختمانی در این شهرستان پرداخت می‌کند.

سید قاسم موسوی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای قوچان نیز در این جلسه، وظیفه اصلی آموزش مهارت به افراد جویای کار و ارتقای سطح مهارتی را بر عهده این سازمان دانست و گفت : این شهرستان دارای 21 آموزشگاه غیردولتی و 2 مرکز دولتی بوده است و 15 کارگاه براساس نیازسنجی‌های انجام‌ شده مهارت‌هایی نظیر تراشکاری، تأسیسات، تعمیرات، قالیبافی، گلدوزی و پرورش قارچ را به متقاضیان آموزش می‌دهند.

وی همچنین در ادامه با یادآوری این نکته که سال گذشته هزار و 310 نفر در همین سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را دیده‌اند، خبرداد: برای این تعداد 960 گواهینامه مهارت‌آموزی صادر شده که 45 درصد این افراد مشغول به کار شده‌اند و مابقی به دنبال شغل نبوده‌اند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای قوچان ضمن ابراز تاسف از این موضوع که افراد تحصیل‌کرده فاقد مهارت در جامعه زیاد بوده است، درصورتی‌که هیچ فرد مهارت دیده‌ای بیکار نمی‌ماند، یادآور شد: مرکز جامع مهارت‌آموزی دانش‌آموختگان در دانشگاه آزاد راه‌اندازی شده که از بهمن‌ ماه سال جاری متقاضی از سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی جذب می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز