خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی خبر داد:

۱۳۰ بسته سرمایه گذاری حوزه گردشگری در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۶۲۶

استاندار خراسان‌رضوی گفت: ۱۳۰ فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و صنایع دستی شناسایی شده است که به زودی بسته های پیشنهادی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری که در دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: 130 فرصت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و صنایع دستی استان شناسایی شده است.

وی افزود: معین های اقتصاد مقاومتی برای سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمادگی دارند لذا باید جزئیات پروژه های تعریف شده در اختیار معین ها قرار گرفته و زمینه مشارکت آن ها فراهم شود. 

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و صنایع دستی اقدام ارزشمندی بوده که تحقق آن می تواند به اشتغال زایی بیشتر و بهره برداری بهینه از ظرفیت های موجود در استان کمک کند. 

وی گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باید در اسرع وقت نسبت به صدور مجوزهای لازم اقدام و زمینه واگذاری پروژه های سرمایه گذاری تعریف شده به متقاضیان را فراهم کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: برای اجرای 130 پروژه سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان به 1616 میلیارد تومان سرمایه نیاز است.

ابوالفضل مکرمی فر با اشاره به پیش بینی ایجاد 19 هزار فرصت شغلی با اجرای پروژه های سرمایه گذاری بخش گردشگری و صنایع دستی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته، 50 درصد فرصت های شغلی در مناطق شهری و 50 درصد هم در مناطق روستایی ایجاد خواهد شد. 

وی ادامه داد: از مجموع 130 پروژه سرمایه گذاری تعریف شده، 59 درصد کمتر از یک سال و 20 درصد هم کمتر از دوسال تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه اجرای پروژه های سرمایه گذاری در برخی از شهرستان ها نیازمند ایجاد زیرساخت هاست، گفت: اعتبار مورد نیاز برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز، 35 میلیارد تومان است که باید از محل بودجه های دولتی تامین شود. 

وی خاطرنشان کرد: پروژه های سرمایه‌گذاری شناسایی شده در بخش گردشگری، با هیچ مانعی در حوزه میراث فرهنگی و محیط زیست مواجه نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز