خبرگزاری کار ایران

مومنی مطرح کرد:

پیشگیری از اعتیاد با حضور تشکل‌های مردمی به‌ سرانجام می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۱۹۳

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اقدامات در خصوص پیشگیری از اعتیاد و توانمندسازی افراد مبتلا به اعتیاد با حضور مردم و تشکل‌ها و سازمان‌های مردم ‌نهاد به‌سرانجام می‌رسد.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا از مشهد، اسکندر مؤمنی پیش‌ازظهر امروز در مراسم افتتاح خانه تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: مبارزه با مواد مخدر اولویت اصلی ما است و اقدامات اصلی در این حوزه پیشگیری و توانمندسازی است.

وی افزود: اقدامات در خصوص پیشگیری از اعتیاد و توانمندسازی افراد مبتلا به اعتیاد با حضور مردم و تشکل‌ها و سازمان‌های مردم ‌نهاد به‌ سرانجام می‌رسد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: اگرچه همه تلاش می‌کنند تا جلوی ورود، خرید و فروش و توزیع مواد گرفته شود اما این امکان که دستگاه‌های دولتی به‌تنهایی بتوانند موضوع مواد مخدر را ساماندهی کنند وجود ندارد.

مؤمنی افزود: باید اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه انجام و بازدارندگی درونی ایجاد شود تا کسی به‌سمت مواد مخدر نرود و به‌اعتیاد مبتلا نشود، در کنار آن نیز به‌ کسانی که مبتلا شدند برای درمان و توانمندسازی‌شان کمک شود.

وی بیان کرد: این دو اقدام بدون حضور تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و حضور مردم امکان‌پذیر نیست و این دو تلاش با یکدیگر به‌ثمر می‌رسند.

مومنی متذکر شد: همه ما حتماً باید تلاش کنیم تا مواد مخدر وارد و توزیع نشود و در دسترس قرار نگیرد، اما اگر این اتفاق افتاد باید در کنار آن هم کمک کنیم تا تقاضا کم شود و اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه توسط همه نهادهای مردمی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: مردم و تشکل‌های مردمی باید تلاش کنند که افراد به‌این سمت نروند چرا که درمان آن بسیار سخت است، در عین حال نیز برای درمان، بازتوانی، مهارت‌آموزی و اشتغال کسانی که مبتلا شدند هم کمک کنند تا این افراد دوباره به‌جامعه برگردند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به‌هزینه‌های مادی بسیار زیاد درمان افراد مبتلا به‌اعتیاد اشاره کرد و افزود: هزینه‌های معنوی ابتلا به‌اعتیاد در مقابل هزینه‌های مادی آن اصلاً قابل قیاس نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز