خبرگزاری کار ایران

قائمی خبر داد:

آغاز عملیات بسیج ملی کنترل فشار خون از 17 خرداد در کاشمر

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۵۱۹

مدیر مرکز بهداشت کاشمر گفت: 42 درصد مرگ و میرها به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی بوده که فشار خون در رأس آن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشمر، مجتبی قائمی در جلسه طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بیان کرد: فشار خون در راس بیماری‌های قلبی و عروقی است. به رغم اینکه انتظار داریم در این شهرستان 8 هزار و 46 نفر دیابتی داشته باشیم اما تاکنون 5 هزار و 519 نفر معادل 69 درصد شناسایی شده‌اند که برای آنها پرونده سلامت تشکیل شده است.

وی گفت: هر چند بر اساس آمارها باید 22 هزار و 351 نفر از جمعیت این شهرستان فشار خون داشته باشند اما تاکنون 11 هزار و 567 مورد معادل 52 درصد شناسایی شده‌اند. با توجه به اینکه در کاشمر 89 هزار و 407 نفر جمعیت بالای 30 سال داریم فشار خون جمعیت بالای 30 سال و مادران باردار باید کنترل شود.

قائمی عنوان کرد: طی سال گذشته در شهرستان 332 مورد سکته مغزی و 250 مورد سکته قلبی داشته‌ایم، همچنین طی سال گذشته 105 بیمار دیالیزی داشته‌ایم که 80 درصدشان زمینه دیابت و فشار خون را دارند.

وی همچنین افزود: با توجه به اینکه 80 درصد کسانی که در شهرستان کاشمر سکته مغزی و قلبی کرده‌اند فشار خون داشته‌اند، انتظار داریم در شهرستان کاشمر 9 درصد جمعیت بالای 30 سال دیابت و 25 درصد فشار خون داشته باشند.

قائمی بیان کرد: مرحله عملیاتی بسیج ملی کنترل فشار خون از 17 خردادماه آغاز و تا 15 تیرماه ادامه خواهد داشت و در این مدت  افراد بالای 30 سال، مادران باردار و کسانی که بیماری کلیوی دارند، می‌توانند برای کنترل فشار خون خود به یکی از واحدهای بهداشتی و ایستگاه‌های سطح شهر مراجعه کنند.

مدیر مرکز بهداشت کاشمر افزود: حدود 40 تا 50 درصد افرادی که فشار خون دارند از بیماری خود بی‌اطلاع هستند، همچنین تنها فشار خون حدود 19 درصد افراد کنترل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز