خبرگزاری کار ایران

ربیعی:

نخبگان ترشیزی با گردهمایی می‌توانند کانون‌های توسعه را ایجاد کنند

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۳۸۶

ظهر امروز در نشستی که با حضور وزیر کار، فرمانداران ترشیز و مدیران حوزه وزارت و برخی فعالان بخش تعاونی و کارگری در محل مجتمع رفاهی فرهنگیان برگزار شد، ربیعی پس از شنیدن سخنان فرمانداران و مسئولان ترشیز به آنان پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، ابتدا محمد حسن فرهادی فرماندار کاشمر با بیان اینکه توجه به بخش های بهزیستی، کار و تامین اجتماعی، فنی و حرفه ای و اشتغال از مباحث بنیادین و کلیدی کشور است، ابراز امیدواری کرد با اتحاد، ملت و دولت در جهت منویات مقام معظم رهبری کشور را هر لحظه به توسعه پایدار برسانیم.

وی با اشاره به اینکه منطقه ترشیز شامل شهرستانهای کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن می شود که بیش از هزار شهید تقدیم انقلاب کرده اند.

فرهادی اظهار کرد: اکنون بیش از 63 هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی منطقه هستند که شهرستان همجوار مه ولات به این مجموعه اضافه می شود، بیان کرد: درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان تکافوی این تعداد مراجعه کننده را ندارد.

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه در این راستا تقاضا داریم نسبت به ارتقاء درمانگاه تامین اجتماعی کاشمر دستورات لازم داده شود، اضافه کرد:  ارتقاء درمانگاه تامین اجتماعی کاشمر به پلی کلینیک می تواند راهگشای آلام این مردم باشد.

وی  با بیان اینکه مرکز فنی و حرفه ای منطقه آمادگی دارد با آموزش مبتنی بر تکنولوژی روز مهارت های بسیاری را در کارگران افزایش دهد و به همان نسبت مطابق روز موضوع اشتغال بهبود یابد، افزود: از وزیر تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی تقاضا داریم در جهت افزایش اعتبارات کارگاههای آموزشی فنی و حرفه ای منطقه دستورات لازم را صادر نمایند.

وی افزود با توجه به تجمیع ادارت اداره کار و تامین اجتماعی را در شأن مردم کاشمر نیست و اگر احداث مکان جدید این اداره در دستور کار قرار گیرد مشکلات بسیاری را رفع خواهد کرد.

وی در ادامه ورزشگاه کارگران را یک نیاز دانست و گفت: اکنون ورزش کارگری در منطقه بسیار جدی است.

وی اظهار داشت اکنون 200 معلول پشت نوبت ثبت نام در اداره بهزیستی هستند، عنوان کرد: اگر بشود با تغییرات قانونی این افراد را به مجموعه اضافه کرد بسیاری از مشکلات این قشر از جامعه را رفع خواهیم کرد.

فرماندار کاشمر در پایان اشاره کرد طرح یارانه با منطق معجزه هزاره سوم به مکافاتی برای کشور تبدیل شده است، و افزود: باید با شجاعتی خاص دولت تکلیف کسانی که مستحق دریافت یارانه نیستند را مشخص کند.

وی گفت کاش این یارانه هدفمند به کارآفرینان داده می شد و جهت مند برای هر شهرستان هزینه می گردید.

دست و پنجه نرم کردن 14 ساله مردم بردسکن با خشکسالی

در ادامه برات علی نیا فرماندار بردسکن در این نشست  با بیان اینکه  پشتوانه این دولت مردم هستند عنوان کرد تاکنون دولت جناب روحانی سعی کرده به آنچه قول داده عمل کند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بردسکن در قسمت جنوب و جنوب غربی کشور ارتباطات بسیاری با استانهای مختلف کشور دارد، بیان کرد: انتظار داریم که در بردسکن با 90 هزار نفر جمعیت درمانگاه تامین اجتماعی راه اندازی گردد.

وی اظهار داشت بالغ بر 14 سال است که این منطقه با خشک‌سالی دست و پنجه نرم می کند و میزان متوسط بارندگی سالیانه در بردسکن  70 میلیمتر است که این میزان بارندگی بسیار خطرناک است.

وی عنوان کرد این میزان بارندگی مقدمه مهاجرت، سرقت و سایر معضلات در جامعه است و افزود: متأسفانه ضریب محرومیت در شهرستان بسیار بالا است.

فرماندار بردسکن خواستار راه اندازی  پایگاه خدمات اجتماعی در بخش انابد شد و اعلام کرد به خاطر نبود اشتغال و خشک‌سالی‌های سالهای اخیر  مردم را باید به سختی در منطقه نگه داریم.

وی بیان کرد: در حال حاضر 21 واحد معدنی در شهرستان بردسکن فعالیت می کنند و افزود سرمایه گذاران بخش خصوصی سال گذشته در حوزه معادن بالغ بر 150 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده اند، اما کارگران این معادن از داشتن یک سانتی متر فضای فرهنگی و ورزشی کارگری محروم هستند.

علی نیا با بیان اینکه در فاز اول صنعت نساجی 150 کارگر مشغول هستند، بیان کرد: 150 کارگر دیگر با راه اندازی فاز دوم این کارخانه که 50 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده به کار گیری خواهند شد.

صادرات 20 هزار تن انگور از خلیل آباد در سال گذشته

در ادمه مجتبی شاکری فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه این شهرستان با 52 هزار نفر جمعیت شهرستانی کشاورزی است، اضافه کرد 90 درصد مردم به شغل کشاورزی مشغول هستند.

شاکری اشاره کرد این شهرستان توانسته مقام اول تولید انگور را در استان خراسان با 6 هزار سطح زیر کشت باغات به خود اختصاص دهد، افزود: اکنون سالیانه 180 هزار تن انگور و 30 هزار تن کشمش تولید می شود.

وی اعلام کرد سال گذشته 20 هزار تن انگور به کشورهای روسیه، بلاروس، ترکیه و عراق صادر شده است، ادامه داد;متأسفانه در سال جاری به دلیل خشک‌سالی‌ها و مشکلات دیگر تولید انگور 50 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه این میزان کاهش تولید بازار منطقه و خانواده ها را تحت تاثیر قرار داده است، به افزایش مستمری بگیران اشاره کرد و گفت: امیدواریم به زودی شاهد ریشه کنی محرومیت و بیکاری در منطقه باشیم.

فرماندار خلیل‌آباد ایجاد و احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی را یکی از نیازهای اساسی منطقه دانست و افزود: اکنون از 220 تعاونی شهرستان تنها 100 تعاونی فعال است.

شاکری خواستار ارتقاء نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شد و افزود: می طلبد شعبه اقماری تامین اجتماعی در بخش ششطراز شهرستان راه اندازی شود.

وی همچنین خواستار تامین اعتبار برای احداث ساختمان سازمان تامین اجتماعی شهرستان خلیل‌آباد شد.

شاکری با بیان اینکه هر چند اعتقادی به افزایش مستمری بگیران نداریم اما متأسفانه خشکسالی های اخیر باعث محرومیت در منطقه شده و گفت: تعدادی هستند که پشت نوبت بوده و تقاضای افزایش مستمری بهزیستی را دارند.

وی اظهار داشت اکنون 25 دانش آموز در مرکز فرزندان بی سرپرست خلیل‌آباد نگهداری می شوند که نیازمند حمایت های جدی هستند.

نخبگان ترشیزی با گردهمایی میتوانند کانون های توسعه را ایجاد کنند.

در پایان دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی بیان داشت  هیچ جایی در کشور توسعه نیافته و در دنیا هم این قاعده است.

وی افزود: وی با اشاره به اینکه اگر می توانستیم کانونهای کارآفرینی و توسعه شهر ایجاد کنیم خواهیم توانست شهرها را متحول کنیم، و عنوان کرد: نخبگان ترشیزی اگر دور هم جمع شوند می توانند کانون های توسعه را ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه اگر معتقدیم دولت آقای روحانی باید موفق شود این موفقت نیازمند همکاری همه است، اظهار داشت معتقدم مسیر روحانی مسیر درستی است و ما به این مسیر اعتقاد داریم.

وی در پایان افزود امیدوارم در این ماه عزایی که به سر میبریم آموزه های خوبی به زندگی خود ببریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز