خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد؛

نشست اعضای شورای سیاست گذاری پایتخت فرهنگی جهان اسلام

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار خراسان رضوی و نشست اعضای شورای سیاستگذاری پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی‌رضا رشیدیان در این نشست با اشاره به مجموعه اقدامات صورت گرفته برای برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مشهد مقدس برای سال ٢٠١٧ میلادی گفت: دستگاه های اجرایی و شهرداری مشهد اقدامات گسترده ای به همین منظور  انجام داده اند.

وی افزود: با سازمان‌ها و مجمع‌های مختلفی مذاکره کرده ایم تا برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و هنری خود را در سال ٢٠١٧ در مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار کنند.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: در برنامه های پیش بینی شده برای مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ٢٠١٧ میلادی لازم است از تمامی نهادها و سازمان ها و وزارت خانه ها بخواهیم تا در صورت امکان برنامه های فرهنگی هنری خود را در سال ٢٠١٧ در مشهد مقدس برگزار کنند.

وی افزود: با برگزاری این برنامه ها در مشهد مقدس می توان به معرفی فرهنگ و هنر و صنایع دستی و میراث فرهنگی و هنری کشورمان به جهان اسلام پرداخت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گقت: باید به دعوت شخصیت ها و نخبگان فرهنگی و هنری برای حضور در مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ٢٠١٧ پرداخت و از این طریق نیز فرهنگ و هنر کشورمان را معرفی کنیم.

جنتی ادامه داد: بسیاری از برنامه های بین المللی نهادها و سازمان های مختلف که جنبه فرهنگی و هنری نیز دارند را می توان در سال ٢٠١٧ در مشهد مقدس برگزار کرد.

وی در پایان اقدامات، برنامه ها و فعالیت های صورت گرفته اعضای شورای سیاستگذاری و دیگر دست اندرکاران دبیرخانه «مشهد پایتخت فرهنگ جهان اسلام در سال ٢٠١٧» را کاری ارزشمند توصیف کرد و گفت: برای همه ما باعث افتخار است که در این زمینه قدم برداریم.

در بخش دیگری از این نشست سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید از انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ٢٠١٧ به عنوان یک فرصت استفاده کنیم و به ایجاد تعاملات پایدار فرهنگی با جهان اسلام بپردازیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال کتابخانه آستان قدس رضوی به عنوان یک فرصت می تواند تعاملات پایدار فرهنگی با دیگر کتابخانه های جهان اسلام ایجاد کند که در سال ٢٠١٧ باید از این فرصت نهایت استفاده را برد.

محمد مقدوری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و سید سعید سرابی مدیر کل ارشاد خراسان رضوی هم گزارشی از مجموعه اقدامات صورت گرفته در برگزاری فعالیت های فرهنگی و هنری در مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ٢٠١٧ میلادی ارایه دادند.

کد خبر : ۳۹۱۶۲۵