خبرگزاری کار ایران

حضور هشت کشور خارجی در نمایشگاه بین المللی گل و گیاه مشهد

معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد از حضور هشت کشور خارجی در نمایشگاه بین المللی گل و گیاه در این شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا، خلیل الله کاظمی روز دوشنبه در نشست خبری نمایشگاه بین المللی گل و گیاه افزود: این نمایشگاه با حضور ۳۵۰ کار‌شناس گل و گیاه از استان ‌های مختلف کشور و کشورهای هلند، روسیه، اندونزی، فرانسه، ایتالیا، چین، آلمان و آذربایجان برگزار می‌شود.

وی گفت: در طول برگزاری این نمایشگاه نظارت کامل بر کیفیت و قیمت گذاری گل‌ها وجود دارد.

وی اظهار کرد: در این نمایشگاه از سه مدرسه، پنج شهروند و سه اداره که در سال گذشته عملکرد مطلوب در توسعه فضای سبز داشتند، قدردانی می‌شود.

کاظمی برگزاری مسابقه‌های متنوع، محوطه آرایی، برپایی دوره‌های آموزشی برای نحوه نگهداری از گل و گیاه و جلوگیری از آفت زدگی را از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه برشمرد.

وی با اشاره به خرید و فروش سالانه ۱۲۰ میلیارد دلار گل و گیاه در بازار جهانی گفت: ۸۰ درصد بازار جهانی گل در اختیار هلند است و سهم ایران در این بازار جهانی فقط یک و نیم درصد است.

وی افزود: سرانه مصرف گل و گیاه در کشورهای اروپایی نیز ۷۷ شاخه در سال است که این رقم در ایران و استان خراسان رضوی حدود ۱۴ شاخه می‌باشد.

معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد ارائه آخرین یافته‌های علمی و تبادل تجربیات در زمینه گل و گیاه، حمایت از تولیدکنندگان و افزایش سرانه تولید و مصرف گل در استان و کشور را از اهداف برپایی این نمایشگاه ذکر کرد.

مجری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه مشهد نیز در این نشست گفت: محصولات ۳۵۰ شرکت داخلی و خارجی در ۶۰۰ غرفه در فضای ۳۰ هزار متر مربعی این تمایشگاه عرضه خواهد شد.

سید علیرضا صدرزاده افزود: در نمایشگاه امسال تولید کنندگان گل و گیاه از استانهای تهران، اصفهان، مازندران، گیلان، مرکزی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، فارس، همدان، البرز و گلستان حضور دارند.

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه از ۱۵ الی ۱۹ اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد دایر خواهد بود.

کد خبر : ۳۶۷۱۲۵