خبرگزاری کار ایران

صدور بیش از چهار هزار مجوز مشاغل خانگی در خراسان رضوی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: سال گذشته چهار هزار و ۱۵۸ مجوز مشاغل خانگی برای متقاضیان در این استان صادر شد.

به گزارش ایلنا محمود احمدی در نشست خبری در آستانه هفته کارگر در جمع خبرنگاران گفت: مشاغل خانگی در ایجاد اشتغال برای خانواده‌ها نقش مهمی دارد و حمایت از این بخش می‌تواند در مدیریت و کاهش معضل بیکاری تاثیر به سزایی داشته باشد.

وی اظهار کرد: سهم اعتبارات مشاغل خانگی این استان در سال گذشته ۱۷۲ میلیارد ریال بود که معادل ۸۸ درصد آن به بانک‌ها معرفی شد.

وی گفت: در این راستا سه هزار و ۲۲۶ متقاضی برای دریافت ۱۴۹میلیارد و ۴۰۴ میلیون ریال تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند که از این تعداد هزار و ۲۹۵ نفر در مجموع ۵۸میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریال که معادل ۳۴ درصد کل سهمیه استان بود تسهیلات دریافت کردند.

احمدی افزود: به رغم اینکه اعتبارات خوبی در بخش تسهیلات مشاغل خانگی برای خراسان رضوی در نظر گرفته شده، استقبال فعالان مشاغل خانگی برای دریافت این تسهیلات کمتر از انتظار است.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین علت عدم استقبال از این تسهیلات، سود زیاد بانکی و سخت گیری بانک‌ها در اخذ وثیقه و ضمانت بازپرداخت تسهیلات است..

در سال ۱۳۹۳ در مجموع پنج هزار و ۵۹۹ مجوز مشاغل خانگی در استان خراسان رضوی صادر شد.

کد خبر : ۳۶۴۳۷۳