خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

همایش امین‌امت در مشهد برگزار شد

با حضور استاندار خراسان‌رضوی و وزیر دادگستری همایش امین‌امت در مشهد که با حضور علمای اهل تشیع و تسنن برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی گفت: ایران نمادی از وحدت و همگرایی مسلمانان در جهان اسلام است.

وزیر دادگستری افزود: جمهوری اسلامی ایران به لطف پیروی از راه پیامبر اسلام (ص) و شریعت‌محمدی که با تفکر و تعمق عجین شده و شریعتی که با گذشت، عفو، بزرگواری و اخلاق حسنه آمیخته شده، مبشر و مبلغ شریعت عالی محمدی است.

وی اظهار کرد: یکی از علل مشکلات ایجاد شده در منطقه تفرقه بین شیعه و سنی است لذا وحدت بین مسلمانان از اهمیت فوق‌العاده برخوردار بوده و جامعه اسلامی به آن محتاج است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه امروز جامعه بشری نیازمند شناخت پیامبر اسلام (ص) است، گفت: پیامبری که برای رحمت، لطف، صفا و محبت از سوی خداوند فرستاده شده و شاخص اصلی وی خلق و خوی نیکوست و برجستگی او به اخلاق و منش خوب و تحمل و صبوری است.

پورمحمدی با اشاره به لزوم وحدت بین امت‌اسلامی و مقابله با تفرقه و جدایی اظهار کرد: امروز جامعه اسلامی به شدت نیازمند معرفت و شناخت منش و رفتار پیامبر اکرم (ص) است.

وزیر دادگستری ادامه داد: با جنایات گروه‌های تکفیری، صهیونیستی، امروز دین پیامبر اسلام(ص) در جهان با خشونت، اختلاف، درگیری، کشتار و آوارگی توام شده و بیشترین جنگ‌ها و خونریزی‌ها به نام اسلام و در سرزمین‌های اسلامی رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: در این میان ساحت پیامبر(ص) تضعیف و مورد خدشه و نقد قرار می‌گیرد و نسبت‌های ناروا و اهانت‌های بزرگ به قرآن و پیامبر(ص) وارد می‌شود و بدین طریق دشمنان از اختلاف‌ها و درگیری‌ها برای رسیدن به اهداف خود سوء استفاده می‌کنند.

پورمحمدی گفت: بسیار ناخوشایند است که در آستانه سالروز میلاد پبامبر اکرم(ص) شاهد پرپر نمودن پیروان وی و تفرقه بین مسلمانان باشیم. پبامبری که مبنای وحدت و توحید است اینک در بین امت اسلامی مهجور مانده است.

وزیر دادگستری عدم هم‌اندیشی و همفکری بین علمای مسلمان را از علل تفرقه و جدایی در امت اسلامی عنوان کرد و گفت: این اختلاف و دشمنی‌ها فرهنگ جاهلیت و بربریت است و جامعه انسانی مورد نظر پیامبر اکرم(ص) با عطوفت، تفکر، محبت، تامل و مودت همراه است.

وی افزود: اولین کلام پیامبر(ص) این است که دست از اختلاف ها و نفاق بردارید چراکه نفاق و اختلاف بین مسلمانان، دشمنان اسلام را مسلط می‌کند. دشمنان با سوء‌استفاده از اختلافات و ایجاد جنگ، خونریزی، درگیری و کشمکش، اکنون بهای نفت را به نازل‌ترین قیمت و کمتر از 30 دلار رسانده‌اند.

پورمحمدی ادامه داد: اتحاد بین شیعه و سنی در ایران آثار و برکات فراوان داشته به طوری‌که امروز مردم کشور اعم از شیعه و سنی وضعیت مطلوبی از نظر تامین نیازهای زندگی، روابط اجتماعی، مشارکت سیاسی و فعالیت‌های فرهنگی دارند.

همایش 'امین‌امت' با حضور  بیش از 500 نفر از علمای شیعه و سنی این استان به مناسبت هفته‌وحدت در مشهد برگزار شد.

کد خبر : ۳۳۳۲۶۲