خبرگزاری کار ایران

آغاز جمع آوری گوشی‌های آیفون در خراسان‌رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۳۶۴

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: اجرای طرح جمع آوری گوشی تلفن های همراه با نشان تجاری "آیفون" سری ۱۴ و ۱۵ در مراکز عرضه و انبارها و برخورد با فروشندگان آن در استان آغاز شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسین دشتبان افزود: این اقدام به منظور مقابله با قاچاق کالاهای این برند همزمان با سراسر کشور انجام شده است و کمیته شناسایی قرارگاه مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمامی عرضه‌کنندگان این ۲ مدل گوشی را شناسایی کرده و با آنها برخورد قانونی خواهد کرد.

وی درباره گمرکی نبودن بیشتر گوشی‌های آیفون سری ۱۴ اظهار کرد: بسیاری از سریال‌های گوشی‌های آیفون سری ۱۴ وارد شده ثبت گمرکی نشده است و از نظر قانونی قاچاق محسوب می‌شود.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی مربوطه دستور برخورد با عرضه گوشی‌های قاچاق را دریافت کرده‌اند و با عرضه‌کنندگان برخورد می کنند ضمن این که دستگاه‌هایی که به آنتن‌دهی گوشی‌های آیفون کمک می‌کنند هم کالای قاچاق به شمار می روند.

دشتبان افزود: فروش وسایلی مانند دانگل‌های آی‌کاس (نوعی مبدل چند سیمکارت کننده بلوتوث) نیز قاچاق است و عرضه این وسیله ممنوع بوده و قاچاق محسوب می شود.

وی اضافه کرد: این برخورد در راستای ممنوعیت واردات تجاری، مسافری و پستی آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ اعلام شده بود و از همه افراد جامعه می‌خواهیم قبل از خرید هر نوع وسیله و کالا استعلام اصالت را انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز