خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس شورای شهر مشهد:

یک فوریت طرح کاهش بهای خدمات پارک حاشیه‌ای در مشهد رای آورد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۷۸۴

نائب رئیس وسخنگوی شورای شهر مشهد گفت: امروز طرح دوفوریتی کاهش بهای خدمات توقف در پارکینگ حاشیه‌ای در شهر مشهد برای سال ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار گرفت، اما دوفوریتی این طرح رای نیاورد و با رای اعضا به یک‌فوریت آن برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌ها ارسال شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در پایان هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر در جمع خبرنگاران به تشریح مصوبات این جلسه پرداخت و اظهارداشت: در ابتدای این جلسه، نامگذاری یک میدان و تعدادی از معابر شهری در دستورکار قرار گرفت که به تصویب رسید.

وی گفت: بر این اساس، ره‌باغ بهشت به نام «حضرت معصومه (س)»، میدان معراج به نام «معراج شهدا»، معبر جهاد به نام «جهاد سازندگی» و حد فاصل بزرگراه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تا بلوار نماز به نام «شهدای مرزبانی» نامگذاری شد.

سخنگوی شورای شهر مشهد تصریح کرد: امروز طرح دوفوریتی کاهش بهای خدمات توقف در پارکینگ حاشیه‌ای در شهر مشهد برای سال ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار گرفت. با عنایت به گلایه مردم به جهت افزایش نرخ پارک حاشیه‌ای و نظر به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به وضعیت اقتصادی و معیشت مردم و شعار سال ۱۴۰۲ «مهار تورم، رشد تولید» این طرح پیشنهاد می‌شود. دوفوریتی این طرح رای نیاورد و با رای اعضا به یک‌فوریت آن برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌ها ارسال شد.

حاجی‌بگلو در خصوص ضرورت دوفوریت این طرح اظهارکرد: این طرح با نگاه به شعار سال مقام معظم رهبری و برای مهار تورم مطرح شد. یکی از کار‌ها کاهش هزینه پرداخت الیت است که نارضایتی بسیاری را در شهر مشهد شکل داده است.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۹۸ وضعیت پرداخت الیت از سوی استانداری ابلاغ نشد و سال گذشته به دلیل ابلاغ قانون درآمد‌های پایدار، مجدد استانداری ابلاغ نکرد. ما تصور نمی‌کردیم با تصویب مصوبه شورا در خصوص الیت افزایش ۴۰۰ درصدی اتفاق می‌افتد، اما بعد از بررسی مشاهده کردیم که مردم حرف درستی می‌زنند و افزایش چشمگیر است. الان مردم به جای حاشیه خیابان، خودروی خود را در کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی پارک می‌کنند که موجب کاهش امنیت و افزایش سرقت شده است. امیدواریم امروز بتوانیم هزینه الیت را حدود ۷۰ درصد کاهش دهیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: قبل از اجرای مصوبه شورا در خصوص الیت شهرداری ۱۰۰ میلیون تومان در روز درآمد داشت که ۸۰ میلیون تومان وصول می‌شد، اما بعد از اجرای مصوبه درآمد بیشتری دارد که تنها یک‌چهارم آن وصول می‌شود، زیرا برای فرار پرداخت الیت مدلی نداریم که وصول و فرهنگ‌سازی کنیم.

وی افزود: مدعی هستیم درآمد شهرداری را افزایش دادیم، در حالی که کاهش پیدا کرده و موجب نارضایتی مردم هم شده است. برای نیم ساعت اول تشویقی با مبلغ ۳۶۰ تومان گذاشتیم، اما این موضوع بررسی شده که آیا بعد از نیم ساعت ماشین را از این معبر برمی‌دارد و در معبر دیگری پارک می‌کنند.

حاجی‌بگلو افزود: لایحه دوفوریتی مبنی بر معرفی مدیرکل مالی شهرداری به عنوان «ذی‌حساب» نیز در این جلسه، مورد تایید اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس قرار گرفت.

نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: در ادامه، با رای اعضای شورای شهر مقرر شد شهرداری در قبال مطالبات خود از مودیان، با رعایت صرفه و صلاح، نسبت به تهاتر بدهی با املاک دارای سند رسمی اقدام کند.

حاجی‌بگلو گفت: بخشی از مطالبات شهرداری از مودیان، مربوط به جرایم کمیسیون ماده صد و همچنین سهم سرانه ورود به محدوده یا همان تبصره ۴ است؛ با تصمیم امروز اعضای شورای اسلامی شهر تصمیمات خوبی در این خصوص اتخاذ شد.

وی افزود: درخصوص جرایم کمیسیون ماده صد، در حوزه‌های یک، دو و سه درآمدی، درصورت پرداخت نقدی ۳۰ درصد بدهی، مابقی تا ۱۲ ماه، پرداخت نقدی ۴۰ درصد تا ۱۸ ماه و پرداخت نقدی ۵۰ درصد تا ۲۴ ماه تقسیط می‌شود.

حاجی‌بگلو اظهارکرد: با توجه به اینکه رویکرد شورای ششم، توجه ویژه به حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار بوده، مودیان ساکن در حوزه‌های درآمدی چهار و پنج درآمدی نیز درصورت پرداخت نقدی ۱۰، ۲۰ و ۳۰ درصد بدهی، مابقی را به ترتیب می‌توانند از ۱۲ ماه تا ۲۴ ماه تقسیط کنند.

وی گفت: سهم شهرداری بابت تفکیک از محل قانونی ماده ۱۰۱ و تبصره ۴ هم در حوزه‌های درآمدی یک، دو و سه، درصورت پرداخت نقدی ۳۰ درصد بدهی، الباقی مشمول تقسیط ۱۲ ماهه و در حوزه‌های چهار و پنج درآمدی نیز با پرداخت نقدی ۱۰ درصدی، الباقی مشمول ۱۸ ماه تقسیط می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز