خبرگزاری کار ایران

دبیر جشنواره سیمرغ خبرداد؛

حضور سرمایه‌گذاران جهت حمایت از سازندگان آثار در مراسم اختتامیه جشنواره سیمرغ

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۸۳۶

دبیر جشنواره سیمرغ گفت: در مراسم اختتامیه سرمایه‌گذاران و کسب و کارها مرتبط با ساخت و طراحی عروسک‌های حضور دارند تا هم آثار را ببیند و هم با سازندگان و طراحان مذاکره کنند و سرمایه‌گذاری روی اثر داشته باشند و از آنها حمایت کنند.

به گزارش ایلنا از مشهد، سلمان ال حسن در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع فراخوان طراحی و ساخت عروسک‌های شاهنامه در جشنواره سیمرغ، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره نبود عروسک‌های ایرانی و اصیل در بین کودکان ایران زمین است. در همین راستا تصمیم به برگزاری این جشنواره کرده‌ایم و تلاش خواهیم کرد این جشنواره الگویی برای نسل‌های آینده و نوجوان باشد.

وی افزود: همچنین قصد داریم از منطقه فردوسی و توس یادگاری داشته باشیم تا زائران و شهروندان آن را همراه داشته باشند. مهمترین هدف ما در راستای اجرای این جشنواره رونق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه توس است تا شهروندان این منطقه در تولید انبوه این نماد المان‌ها و عروسک‌ها و فروش آنها نقش بسزایی داشته باشند.

دبیر جشنواره سیمرغ با اشاره به اینکه با مشورتی که با اساتید دانشگاهی در مشهد و تهران داشتیم عنوان این جشنواره را سیمرغ که شخصیت افسانه ای است برگزیدیم، ادامه داد: در فاز اول این جشنواره فراخوان را  از ١٩ تیرماه آغاز و تا ٣١ شهریور ادامه خواهیم داد. بعد از این تاریخ داوری بر روی آثار ارسال شده انجام خواهد شد. در ١۶ مهرماه اختتامیه این جشنواره به مدت ٢ روز را خواهیم داشت که در روز اول کارگاه‌های آموزشی و جانبی با حضور اساتید و روز دوم مراسم اختتامیه و اهدای جوایز برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در مراسم اختتامیه سرمایه‌گذاران و کسب و کارها مرتبط با ساخت و طراحی عروسک‌های حضور دارند تا هم آثار را ببیند و هم با سازندگان و طراحان مذاکره کنند و سرمایه‌گذاری روی اثر داشته باشند و از آنها حمایت کنند. در فاز دوم برگزاری این جشنواره که جزو برنامه تکمیلی است و حمایت و راه اندازی کسب و کارها خانگی و بومی در منطقه توس برای تولید انبوه عروسک و فروش آنها است.

دبیر جشنواره سیمرغ خاطرنشان کرد: این جشنواره برای اولین بار برگزار می‌شود اما به صورت تخصصی به حوزه عروسک ورود پیدا کرده است. این جشنواره به صورت تجربی و حرفه ای برگزار می‌شود که در بخش تجربی به دنبال استعداد‌ها و پرورش استعداد‌ها هستیم. بخش حرفه‌ای شامل شرکت‌کنندگان است که در رشته‌های مرتبط با طراحی و ساخت عروسک تحصیل یا فعالیت دارند. همچنین شرکت‌کنندگان همراه با اثر خود شخصیت نامه اثر خود را نیز باید ارسال کنند. 

وی تاکید کرد: در حوزه داوران با مشورتی که با هئیت داوران داشتیم قرار شد اسامی فعلا اعلام نشود اما از بازیگران، هنرمندان و اساتید معروف حوزه ساخت و طراحی عروسک و نمایش استفاده شده است.

مهدی لطفی مشاور علمی جشنواره سیمرغ نیز در این نشست اظهار داشت: قرار است کار منحصر به فردی در مشهد انجام شود تا کنون چنین جشنواره‌ای نداشته‌ایم. تنها در تهران جشنواره نمایشی عروسکی که مختص اجرا نمایش و جشنواره نمایش کودک در همدان را داریم ، در این عرصه فعالیت چندانی نداشته‌ایم.

وی افزود: با بسیاری از اساتید که در خصوص برگزاری این جشنواره گفت‌وگو کردیم از این طرح استقبال خوبی داشتند. در این جشنواره به قسمت هنری نمایش و اسباب بازی به صورت جدی نگاه شده است. امیدوارم این مدل جشنواره‌ها هر سال آن هم به صورت بین المللی برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز